رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز: از لحاظ فضای سبز شهری، شیراز پس از شهرهای شمال کشور که دارای جنگل‌های انبوه هستند، رتبه نخست را در کشور دارد.
کد خبر: ۶۱۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 30 May 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:جهانبخش میرزاوند با بیان اینکه سرانه فضای سبز شیراز با احتساب فضای سبز ارتفاعات آن 23 مترمربع است، اظهار داشت: از لحاظ فضای سبز شهری، شیراز پس از شهرهای شمال کشور که دارای جنگل‌های انبوه هستند، رتبه نخست را در کشور دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، افزود: سرانه فضا سبز شیراز با احتساب باغ­‌های خانواده و فضای سبز ارتفاعات شیراز 23 مترمکعب برای هر نفر تخمین زده می‌شود که این میزان بدون احتساب فضای سبز ارتفاعات بالغ بر 12 متر مربع است.

وی با بیان اینکه محاسبه فضای سبز بر اساس متغیرهای چون وسعت و تراکم در مناطق مختلف شهر متفاوت است، گفت:هدف نخست سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری حفظ و نگهداشت میزان فضای سبز موجود و پس از آن ایجاد فضای سبز بیشتر است.

میرزاوند با اشاره به بحران اخیر آب در استان فارس از تشکیل کارگروه‌­هایی به منظور استفاده از پساب­‌های شهری برای حفظ فضای سبز خبر داد که تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از تشکیل کارگروه اقتصادی برای جذب سرمایه‌­گذار بخش خصوصی در این سازمان خبر داد و هدف از آن را بررسی راه‌­ها و فعالیت‌­هایی دانست که در حین ارائه خدمات استاندارد به شهروندان برای شهرداری و بخش خصوصی نیز سودآوری داشته باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار