فرماندار کازرون از احتمال جیره‌بندی آب این شهر در ۱۰ روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 12 July 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حمیدرضا گرامی از احتمال جیره‌بندی آب ‌کازرون در 10 روز آینده خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون روستاهایی در بخش کنار تخته، کمارج و بخش مرکزی شهرستان جیره‌بندی آب هستند.

وی با اشاره به آبرسانی سیار به برخی روستاهای این شهرستان و باغات تنگ چوگان گفت: با توجه به بحران آب در این شهرستان آبرسانی به دام عشایر و روستایی نیز جیره‌بندی می‌شود.

احتمال جیره‌بندی آب در شهر کازرون در حالی است که چندی پیش محمدعلی قلندری، مدیر‏عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، گفته بود: بحران کم ‏آبی در ١٤ شهر استان فارس وجود دارد و در دو شهر فسا و قطرویه نی‌ریز نیز آب جیره‏ بندی شده است.

به گفته وی بحران کم ‏آبی در شهرهای فسا، خرامه‏، جهرم‏، کوار‏، داراب‏، فراشبند‏، وراوی‏، بنارویه‏، سوریان‏، کوهنجان‏، مرودشت‏، قطرویه و زرین‌دشت جدی است.

معیار استاندارد مصرف آب در شرایط معمولی 150 لیتر، در شرایط خشکی 105 لیتر و در شرایط بحرانی 75 لیتر در شبانه روز است اما در استان فارس هم اکنون 4 برابر شرایط بحرانی آب مصرف می‌شود به طوری که در برخی شهرهای این استان هر نفر بیش از 250 لیتر در شبانه‌روز آب مصرف می‌کند.

در صورتی که مدیریت مصرف بهینه آب در استان فارس اعمال نشود بعد از فسا، قطرویه نی‌ریز و کازرون در سایر شهرهای استان نیز شاهد نوبت‌بندی آب خواهیم بود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار