رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به سبب خشکسالی های پیاپی 90 هزار هکتار از اراضی گندم دیم و آبی فارس از چرخه تولید خارج شد.
کد خبر: ۶۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 11 July 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد مهدی قاسمی ،اظهار داشت: این اراضی کشت شده به سبب عدم بارش باران مناسب خسارت کلی دید و به ثمر دهی نرسید.

قاسمی ادامه داد:برداشت گندم آبی استان فارس در سطح 135 هزار هکتار و گندم دیم در حدود 35 هزار هکتار شروع شده و تا کنون 630 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید این استان شده است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد:برداشت گندم در استان فارس با استفاده از 540 دستگاه کمباین فعال انجام می شود.

وی افزود: عدم پرداخت مطالبات بابت 245 هزار و 500 تن از گندم خریداری شده موجب گلایه کشاورزان فارس شده است و امیدواریم این موضوع هر چه زودتر حل شود.

قاسمی اظهار کرد:کشاورزان فارس همچنین یک هزارو 631 تن دانه روغنی کلزا را تحویل مراکز خرید این استان داده اند لیکن تنها مطالبات 554 تن به کشاورزان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد:عدم پرداخت های به موقع مطالبات کشاورزان ، تاثیر نامطلوبی بر توسعه سطح زیر کشت کلزا در سال زراعی آتی خواهد داشت .

وی گفت: استان فارس به دلیل خشکسالی های پیاپی ناگزیر به اجرای کشت های جایگزین و تغییر الگوی کشت است و برای تحقق هر چه بهتر این طرح مسوولان باید زمینه همکاری کشاورزان با دست اندرکاران کشاورزی را فراهم کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
و مکرو و مکرالله والله خیر الماکرین. خیال کردن زکات ندهند اتفاقی نمی افته. ولی میدونید بدبختی کجاست بدبختی اونجاست که اینها زکات نمی دهند بعد دولت از بیت المال خسارت این کشاورزان رو میده.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار