معاون اداری و مالی شهردار شیراز گفت: عوارض شهرداری شیراز تا پایان تیرماه امسال با ۲۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود.
کد خبر: ۶۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 11 July 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدحسن اسدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تمدید زمان استفاده از تخفیف پرداخت عوارض در شیراز اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز تمام مؤدیانی که عوارض خود را به طور کامل تا 31 تیرماه امسال پرداخت کنند از تخفیف 20 درصدی برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: این عوارض به جز جرائم کمیسیون ماده صد، آراء کمیسیون ماده 77، عوارض سالیانه نوسازی، عوارض خودرو، عوارض نقل و انتقال املاک از جمله ملکی و سرقفلی، عوارض حق مشرفیت و عوارض تجاری‌های خطی در بر گذرهای 18 متر به بالا و نیز تا عمق 50 متری از گذرهای اصلی را شامل می‌شود.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز افزود: مؤدیانی که حداقل پنجاه درصد از کل عوارض به استثناء موارد بیان شده را به صورت نقدی به حساب شهرداری واریز کنند از 10 درصد کاهش عوارض نسبت به مبلغ پرداختی برخوردار می‌شوند.

اسدی با بیان اینکه سهم شهروندان در مشارکت‌های شهری بسیار مهم است خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های مستقیم مشارکت‌های مردمی برای تأمین هزینه‌های شهر پرداخت عوارض است که با پرداخت به موقع آن توسط شهروندان می‌توان در ساختن شهری زیبا و پویا سهیم بود.

وی با قدردانی از شهروندان در راستای حمایت از شهرداری و مشارکت در اجرای پروژه‌های شهری تصریح کرد: شهروندان همواره با پرداخت عوارض، مدیریت شهری را در اجرای پروژه‌های شهری در بخش‌های مختلف یاری کردند که امید است این روند همچنان ادامه داشته باشد.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز عوارض را به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی بیان و عنوان کرد: این مهم زمینه‌ تحقق طرح‌های عمرانی قابل توجهی در شیراز را فراهم می‌کند.

اسدی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها براساس قانون خودکفا هستند و درآمدها و هزینه‌های شهری از شهروندان وصول می‌شود بیان کرد: پرداخت به موقع عوارض می‌تواند کمکی برای گسترش و توسعه منابع درآمدی برای شهر باشد تا بتوان خدمات مطلوب‌تری ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار