رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با تاکید بر اهمیت رونق تولید و اشتغال و نامگذاری سال 97به حمایت از کالای ایرانی، گفت: گرچه زیرساخت برای فعالیت صنعتی و معدنی در شهرستان فراهم است، افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند باید ایجاد صنایع کم آبخواه را در اولویت کارها قرار دهند.
کد خبر: ۶۰۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ 07 May 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در بازدید تعدادی مسئولان محلی از روند تولید شرکت صنایع فولاد ابرکوه با اشاره به آمار 14درصد بیکار شهرستان اظهار کرد: اولویت نخست مدیران واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی جذب نیرو و به کارگیری افراد جویای کار بومی باشد.
امام جمعه ابرکوه صنایع فولاد را نمونه ای از توانمندیها و ظرفیت های صنعتی منطقه دانست و تاکید کرد: با بهره گیری از ظرفیت این واحد می توان بخش عمده ای از تقاضای اشتغال جوانان جویای کار را فراهم کرد. 
وی ادامه داد: صاحبان صنایع باید با به روز رسانی تجهیزات ، اصلاح و تامین زیرساخت ها و به کارگیری نیروی کار آزموده ، تولید انبوه با کیفیت بالا را در دستور کار قرار دهند.
وی اضافه کرد: حمایت از تولید داخلی علاوه بر رونق اقتصادی، اشتغالزایی را نیز به همراه دارد.
همچنین رئیس شورای شهر ابرکوه با قدردانی از تلاش واحد یادشده در ایجاد اشتغال و تولید یادآور شد: اولویت اشتغال جوانان جویای کار بویژه دانش آموختگان مراکز دانشگاهی و آموزش عالی بومی این شهرستان باشد .
علیرضا زارع زاده با بیان اینکه ایجاد اشتغال مهمترین اولویت مسئولان محلی است، تصریح کرد: در این زمینه مسئولان شرکت صنایع فولاد ابرکوه تلاش خوبی داشته اند.
وی اظهار کرد: اگر لازم باشد، برای رفع مشکلات با مسئولان در تهران مذاکره شود، همراهی خواهیم کرد.
مدیر کارخانه شرکت صنایع آهن و فولاد ابرکوه نیز با قدردانی از توجه مسئولان به تولید و اشتغال اظهار کرد: برای بالا بردن کیفیت محصول و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.
عباس سمندریان با اشاره به اینکه محصولات کارخانه از استاندارد بالایی برخوردار است، اظهار کرد: این کارخانه در 2 نوبت کاری یک هزار و 200تن انواع میلگرد با قطر 8 تا 32 میلمتر تولید می کند.
وی با اشاره به اینکه روزانه 100 دستگاه تریلی محصولات کارخانه را برای سایر نقاط کشور بارگیری می کند، افزود: قرار است بخشی از تولید به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شود.
سمندریان با بیان اینکه هم اکنون در این واحد 250 نفر مشغول کار هستند، یادآور شد: واحد فولادسازی ، فاز دوم طرح توسعه کارخانه که عملیات آن آغاز و دستگاهها نیز خریداری شد که با بهره برداری از آن 600 هزار تن شمش خوراک نورد را تامین خواهد کرد و ظرفیت اشتغال به 500 نفر در سه نوبت کاری خواهد رسید.
هم اکنون بیش از 500 کارگاه و واحد اقتصادی خدماتی، صنعتی، معدنی، تعاونی، کشاورزی و ساختمانی در ابرکوه فعال است که زمینه فعالیت بیش از پنجهزار کارگر را فراهم کرده است . 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار