امام جمعه کازرون با ارائه گزارشی از سفر یک هفته‌ای خود به تهران و دیدار با مسؤولان عالی‌رتبه کشور گفت: دیگر هیچ تجمعی نباید در کازرون شکل بگیرد، چراکه مسوولان قول پیگیری دغدغه‌ها را داده‌ و بحث تشکیل شهرستان جدید هم متوقف شده است.
کد خبر: ۵۹۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 28 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی افزود: بهترین حمایت، خرید جنسی است که کارگر ایرانی تولید می‌کند و هر جنس خارجی که بخریم ضربه زدن به کار و کارگر ایرانی است.

وی با بیان اینکه باید کیفیت کالای ایرانی بالا برود، گفت: آن زمان که به کالای داخلی توجه شود تولیدکننده نیز مجبور به ارتقای کیفیت کالاست؛ پس بهترین حمایت از کارگر، خرید کالای ایرانی است.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به روز معلم اظهار داشت: معلمان عزیز حق حیات به گردن ما دارند و شالوده یک جامعه به آموزش و پرورش است، گرچه معلمی عام است و هرکسی تدریس می‌کند و آموزش میدهد معلم است.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر معلم را دانست، اما نه فقط به‌صورت شعار، گفت: آیا زحمتی که یک معلم می‌کشد، از زحمتی که یک مهندس در شرکت گاز یا نفت می‌کشد کمتر است؟ نه تنها کمتر نیست، بلکه به مراتب بیشتر است، اما شما حقوق یک مهندس را در شرکت‌های خصوصی ببینید، سپس حقوق و مزایای معلم را نیز ببینید.

خرسند با بیان اینکه معلم نباید دغدغه معیشت داشته باشد و مدارس ما نباید برای کمترین برنامه‌شان بگویند پول و بودجه نداریم، تصریح کرد: می‌دانیم که دولت کمبود بودجه دارد، اما اگر جلو اسراف و تشریفات زائد را بگیرند می‌شود آموزش‌وپرورش را بهتر اداره کرد و به معیشت معلم بیشتر توجه داشت، لذا دولت و مجلس وظیفه سنگینی را دارد.

امنیت مفت و مجانی بدست نیامده

امام جمعه کازرون همچنین با اشاره به روز تجلیل از سربازان گمنام ولی‌عصر(عج) و عزیزانی که در دستگاه‌های اطلاعاتی زحمت می‌کشند، گفت: یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا ایران است که بعضی مواقع به قدری ضریب امنیت بالاست که سرمان را برای مسائل جزئی گرم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خیلی از کشورهای دیگر را که می‌بینیم صبح که بیرون می‌روند، تضمینی نیست که تا شب به سلامت به خانه برگردند، افزود: این امنیت مفت و مجانی بدست نیامده و نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی ما زحمت می‌کشند تا این امنیت به دست بیاید؛ پس وظیفه ماست که قدر این امنیت را دانسته و شکرش را با قدردانی از نظام جمهوری اسلامی ادا کنیم.

خرسند در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اعتراضات اخیر در شهرستان کازرون در رابطه با تشکیل شهرستانی جدید اشاره کرد و با بیان اینکه باید از شما مردم انقلابی، شهیدپرور و ولایت‌مدار کازرون تشکر کنم که به توصیه همه دلسوزان و این خدمتگزارتان توجه کردید و آرامش را در مرکز شهرستان برقرار کردید، گفت: از همه شما که بخاطر برخی کم‌لطفی‌ها معترض بودید، ولی متانت خود را حفظ کرده و اجازه سوءاستفاده به دشمن را ندادید، تشکر می‌کنم.

تقدیر از هوشیاری مردم و مدارای نیروی انتظامی

امام جمعه کازرون در ادامه افزود: در اعتراضاتی که هفته قبل در میدان مرکز شهر بود رسانه‌های بیگانه به اختلافات دامن زدند، اما با هوشیاری و بصیرت مردم و نیز مراقبت دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و مدارای نیروی انتظامی، الحمدالله به کسی صدمه نخورد و درگیری پیش نیامد و مالی به غارت نرفت و خسارت مالی به کسی وارد نشد و هنجارشکنی صورت نگرفت.

خرسند با یادآوری اینکه در جریان تجمعات مردم پرچم‌های یاحسین، جمهوری اسلامی، تصاویر امام و رهبری و شهدا را در دست داشتند، تاکید کرد: دیگر هیچ تجمعی نباید شکل بگیرد، چراکه مسوولان قول پیگیری دغدغه‌ها را داده‌اند و بحث تشکیل شهرستان جدید هم متوقف شده است؛ بنابراین امیدواریم هم مردم کازرون و هم شهرهای تابعه راضی باشند.

مردم آشوبگر نیستند

خرسند با بیان اینکه این جمعیت به تصمیم و عملکرد برخی مسوولان معترض بودند که اعتراض به‌حقی است و قانون آن را محترم شمرده است، تاکید کرد: این مردم آشوبگر و اخلالگر نبودند که مسولان نیز به این نکته اذعان داشتند.

وی گفت: بنده طبق وعده‌ای که داده بودم، از صبح شنبه تا شب پنجشنبه که در تهران بودم، در بیش از بیست جلسه شرکت کردم و حرف‌ها و خواسته‌های به‌حق شما مردم را به گوش مسوولان رساندم که البته صدای شما به گوش مسوولان رسیده بود.

وعده معاون‌اول رئیس‌جمهور

خرسند با بیان اینکه خواسته مردم این بود که یکی از مسوولان کشوری در این رابطه اظهارنظر کند، افزود: شاهد بودیم معاون‌اول محترم رییس جمهور که نفر دوم دولت است، در جلسه‌ای با حضور وزرا و مسوولان اعلام کرد که دولت برای کازرون تصمیمی نگرفته و موضوع کازرون باید حل شود و نمی‌شود مردم هر روز به خیابان بیایند و عده‌ای بر این موج سوار شوند؛ و آقای جهانگیری تاکید کردند که ما در دولت هیچ تصمیمی در این رابطه نگرفته‌ایم.

امام جمعه کازرون ادامه داد: قطعا این صحبت معاون اول برای دستگاه‌های اجرایی الزام‌آور است و استاندار فارس هم در جلسه‌ای با حضور جمعی از کازرونی‌ها اظهار داشت که این طرح متوقف شده و باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد. بنده نیز دغدغه‌های مردم را در این جلسات که برخی از آن‌ها تا چندساعت به طول انجامید، منتقل کردم.

گزارشی از جلسات متعدد با مسؤولان عالی‌رتبه کشور

وی گفت: با رییس مجلس شورای اسلامی پیرامون گلایه‎های مردم و لزوم توجه نماینده محترم به خواسته مردم حوزه انتخاباتی صحبت کردم و علاوه بر آن با رییس کمیسیون امنیت ملی، وزیر محترم اطلاعات، معاونین محترم وزارت کشور، برخی از معاونین و مسوولان قوه قضاییه و دادستانی کل کشور نیز دیدار و گفتگو کردم.

خرسند با بیان اینکه در فضاهای مجازی سفر بنده را نمایشی عنوان کردند یا گفتند من رفتم تا علیه شهری دیگر صحبت کنم، افزود: اینگونه نبوده است و من برای کل شهرستان و بویژه دغدغه شما مردم کازرون بحث کردم و گفتم معیار قانون است.

امام جمعه کازرون گفت: همانطور که گفتیم این طرح با توجه به اینکه کارشناسی دقیق نشده بود، از دستور کار دولت خارج و متوقف شده و مناطقی که مردم کازرون روی آن حساسیت دارند و به‌حق هم هست، مثل دهستان و منطقه دشت‌برم، دهستان و منطقه انارستان، چون مناطق تاریخی و مذهبی از اول جزو طرح نبودند، پس این مناطق در آینده نیز در هر صورت جزو کازرون باقی خواهند ماند.

سفر استاندار فارس به کازرون

خرسند از سفر استاندار به کازرون خبر داد و افزود: در جلسه‌ای که در استانداری فارس تشکیل شد، مهندس تبادار وعده داد که در هفته پیش رو به کازرون سفری داشته باشد که با وجود درخواست از وی برای آمدن به نمازجمعه، وی گفت اجازه دهید که چند روز بعد با دست پُر بیایم.

وی در پایان در رابطه با خواسته مناطق قائمیه و بخشی از مردم کوهمره‌نودان برای ارتقاء به شهرستانی جدید نیز گفت: ما تابع قوانین و مقررات کشور هستیم، البته ما این مناطق و مردم آنجا را پاره تن خود می‌دانیم و دوست داریم همیشه کنار هم باشیم؛ اما این تقسیمات کشوری برای مدیریت بهتر کشور است که حالا تا چه حد درست باشد، بماند. اما در هرحال ملاک قانون است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار