رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فضولات انسانی باعث آلودگی آب و مسمومیت مردم در سپیدان شد که البته در گذشته نیز چنین اتفاقی روی داده بود.
کد خبر: ۵۹۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 18 April 2018

علی بهادر بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری هفته سلامت افزود: بهداشت و سلامت همواره به عنوان یک اولویت مهم مطرح بوده که در این راستا به مناسبت هفته سلامت برنامه های مختلفی در استان فارس اجرایی می شود.

وی ادامه داد: برگزاری کارگروه های سلامت در استان، برگزاری پیاده روی های خانوادگی، نواختن زنگ سلامت در بیش از ۸۰۰ مدرسه استان، ایجاد ایستگاه های سلامت، برگزاری نشست های مختلف در خصوص موضوعات بهداشتی و آموزشی، ارائه خدمات به مراکز نگهداری از سالمندان و.... از جمله برنامه های این هفته در فارس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص مسمومیت مردم در سپیدان نیز گفت: پس از بررسی و انجام کارشناسی های مختلف فضولات انسانی دلیل این مسمومیت تشخیص داده شد که البته در گذشته نیز شاهد چنین اتفاقاتی بوده ایم.

بهادر تصریح کرد: راه اندازی مجموعه های گردشگری در سرچشمه رودخانه و آب های روان باید با نظارت همراه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال‌های گذشته ۲۶۰ طرح عمرانی در یک موافقت سه جانبه به امضای وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استاندار فارس رسید، گفت: از سال ۹۵ ساخت مراکز درمانی روستایی آغاز شد که ۱۲۰ مورد آن انجام و ۱۴۰ مرکز دیگر باقی مانده که به تدریج با رسیدن اعتبارات تکمیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار