سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: اجلاس دبیران کل کمیسیون‌های سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (ISESCO) که با پیشنهاد اولیه ISC در سال 1395 تصویب شده بود، تیرماه 97 در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۹۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ 15 April 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدجواد دهقانی، روز یکشنبه افزود: این رویداد با هماهنگی‌های صورت‌گرفته توسط کمیسیون ملی آیسسکو (ISESCO) در ایران و همکاری دفتر منطقه‌ای آیسسکو در تهران، در محل پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز برگزار خواهد شد و این امر اقدامی اثرگذار در راستای بین‌المللی‌سازی ISC محسوب می‌شود.
وی، با اشاره به جایگاه آیسسکو، برگزاری این اجلاس را در محل ISC با اهمیت خواند و بیان داشت: با توجه به نقش ISC در رتبه‌بندی و سنجش عملکرد پژوهشی براساس مولفه‌هایی همچون دانشگاه‌ها، نشریات، دانشمندان، رشته‌های موضوعی و کشورها، هریک از این مفاهیم به شکل تفاهم‌نامه‌ای مستقل با کشورهای اسلامی درآمده و امضا می‌شود که این امر به تحکیم روابط علمی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی کمک خواهد کرد.
سرپرست ISC نقش این اجلاس را در ارتقای کیفی تحقیق و ایجاد شبکه پیوسته علمی در کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی مهم ارزیابی و بیان کرد: این رویداد زمینه‌ساز سیاستگذاری‌های صحیح علمی و همکاری ثمربخش آتی میان دانشگاه‌ها و دانشمندان حوزه های مختلف موضوعی در کشورهای عضو کنفرانس اسلامی است.
دهقانی، دستاورد‌های برگزاری این اجلاس را موجب افزایش همکاری دفاتر آیسیسکو با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با هدف تسهیل رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسه های پژوهشی کشورهای اسلامی دانست و اظهار داشت: برگزاری سلسله کارگاه‌های ارتقای جایگاه علمی دانشگاه‌ها و موسسه های پژوهشی در کشورهای اسلامی و نیز دریافت رایگان نشریات کشورهای اسلامی از دیگر محصول این رویداد خواهد بود.
وی، همچنین با اشاره به دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران در 20 سال اخیر که با هدف تاثیرگذاری بر جامعه بین‌المللی و ایجاد ارتباط با متخصصان و دانشمندان جهان صورت گرفته اشاره کرد و گفت: با ‌توجه‌به هدف ISC در خصوص زمینه‌سازی برای سیاستگذاری‌های صحیح علمی در کشورهای عضو کنفرانس اسلامی، این اجلاس زمینه‌های لازم را برای معرفی ظرفیت‌ علمی کشور، دریافت بورسیه‌های تحصیلی و فرصت‌های مطالعاتی برای پژوهشگران فراهم خواهد آورد.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تاکید کرد: افزایش همکاری میان دانشگاه‌های کشورهای عضو و تشویق برای تبادل تجارب، اطلاعات و برنامه‌ها در زمینه‌های آموزشی، علمی و فناوری و نیز حمایت و ارتقای سطح پژوهش علمی در راستای نیاز دانشگاه‌های کشورهای عضو از دیگر نتایج این اجلاس خواهد بود.
آیسسکو (ISESCO) سازمانی علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در سال 1979 میلادی در رباط پایتخت مراکش تاسیس شد و هم اینک 57 کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار