رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز گفت:با توجه به تاخیر در انتصابات مدیریت های شهرداری، نوروز امسال از تمام ظرفیت های این شهر در حوزه گردشگری استفاده نشد در حالی که این ظرفیت باید مورد توجه باشد.
کد خبر: ۵۹۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ 15 April 2018



تابناک فارس به نقل از ایرنا:سولماز دهقانی افزود: با این حال گردشگران نوروزی از وضعیت موجود در شیراز رضایت نسبی داشتند.
وی تاخیر در انتصاب معاونت فرهنگی شهرداری و سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری را که با حوزه گردشگری ارتباط دارند یادآور شد و گفت: انتظار ایجاد شرایط بهتری نسبت به وضعیت ایجاد شده در ایام نوروز 97 را داشتیم.
دهقانی اظهار کرد: نورافشانی شب عید در دستور کار قرار داشت که با توجه به ایام شهادت ائمه (ع) که مصادف با روز نخست سال جدید بود این کار انجام نشد و همچنین برنامه ای مشترک با حضور هنرمندان تاجیکستانی نیز ترتیب داده شده بود که علیرغم انجام مذاکرات، متاسفانه به دلیل عدم تمایل گروه تاجیکی به حضور در شیراز این مراسم لغو شد.
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز بیان کرد: متاسفانه سالها است که از تمام ظرفیت های شیراز در حوزه گردشگری در ایام نوروز استفاده نمی شود.
وی عنوان کرد: شیراز ظرفیت های بسیار گردشگری طبیعی،تاریخی و فرهنگی نظیر باغ های قصرودشت، بافت تاریخی، کوه های دراگ ،کوه نور، بام شیراز و... را دارد ولی در ایام نوروز امسال نیز مانند سالهای گذشته متاسفانه ازدحام جمعیت تنها در محدوده های خاصی که از سالیان گذشته مقصد گردشگری در شیراز بوده دیده شد.
دهقانی با طرح این سوال که تا چه زمانی باید مسافران و گردشگران شیراز تنها از مجموعه حافظیه و سعدی بازدید کنند، گفت: با همت مسئولان و مردم این شهر می توان جاذبه های جدید در شیراز ایجاد و مسافران را در نقاط مختلف شیراز پخش کرد و از تمام ظرفیت ها در حوزه گردشگری نیز بهره گرفت.
او اضافه کرد: شیراز در حوزه گردشگری ظرفیت های عظیمی دارد به گونه ای که با برنامه ریزی هر سال می توان تعدادی از آنها را فعال و برای بازدید و استفاده گردشگران داخلی و خارجی آماده کرد.
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهرشیراز افزود:با فعال کردن ظرفیت های جدید گردشگری افزون براینکه زمینه ایجاد اشتغال افراد بسیاری حاصل می شود، جذابیت سفر به شیراز برای گردشگران داخلی و خارجی نیز افزایش می یابد.
وی ادامه داد: خوشبختانه در برنامه های کمیسیون گردشگری شورای شهر و طرح جامع گردشگری شیراز ایجاد پهنه های مختلف نظیر پهنه خرید و تجارت در دستور کار است که نقاط مختلف این شهر من جمله ستارخان و معالی آباد را نیز شامل می شود.
وی محور صنایع ، دراک، قلات را از جمله مناطقی دانست که ظرفیت بازدید گردشگران را دارد و امیدواریم نوروز سال آینده بخشی از این دستاوردها در حوزه گردشگری و ایجاد جاذبه های جدید ایجاد شود.

** نمادهای نوروزی باید در ابعاد بزرگ و هنرمندانه تر ساخته می شد
وی اضافه کرد: در حوزه زیبا سازی منظر شهری و گل کاری ها در ایام نوروز کارهای خوبی در شیراز انجام شد هرچند که انتظار من در حوزه نصب نمادهای نوروزی شهری بیشتر از عملکرد انجام شده بود و انتظار داشتم این نمادها در ابعاد بزرگتر و هنرمندانه تر ساخته شود.
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز در ادامه گفت:طرحی مبنی بر ساخت سفره هفت سین نوروزی غول پیکر و نصب آن در دامنه یکی از کوه های شیراز در کمیسیون گردشگری و خدمات شهری در اواخر سال 96 تصویب شد که اگر انجام می شد جذابیت ویژه ای ایجاد می کرد.
وی ساخت این انگاره را با توجه به زمان محدودی که تا نوروز 97 وجود داشت، میسر ندانست و افزود: امیدواریم که سازمان سیما و منظر شهری شهرداری شیراز همت کند و نمادهای بهتری برای نوروز 98 ایجاد کند.

**ستاد اجرایی خدمات سفر شیراز در تمام طول سال باید فعال باشد
دهقانی شیراز را یک شهر تاریخی و فرهنگی دانست که می تواند به واسطه گردشگری توسعه اقتصادی پیدا کند و نیاز است که ستاد اجرایی خدمات سفردراین شهر بصورت دائمی و در تمام طول سال فعال باشد و به این دلیل طرح مذکور بزودی در کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
در نمایشگاه عکس ها و اسناد تاریخی همکاری های سازمان ملل با ایران 36 عکس تاریخی مستند که نشان‌دهنده حضور ایران در جامعه ملل و نقش کلیدی آن در تأسیس سازمان ملل است، نشان داده شده است.
این نمایشگاه با همکاری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در قالب همکاری‌های دوجانبه و به منظور معرفی نقش ایران در تأسیس سازمان ملل متحد، برگزار شده است و از پنجشنبه 23فروردین‌ماه تا 29 فروردین‌ماه جاری در نگارخانه تاروپود شیراز برای بازدید علاقه‌مندان برپاست.
9873 /1876

انتهای پیام /*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار