آزمایشگاه تخصصی کشاورزی ایستگاه تحقیقات پسته اردکان در مراسمي با حضور رییس موسسه تحقیقات پسته کشور، نماينده اردكان و عضو شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور، و جمعي از مسئولان و مديران استان و شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۵۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 07 July 2015
به گزارش تابناک یزد، "محمدرضا تابش" نماینده مردم اردکان در اين مراسم گفت: بی تردید انجام تحقیقات کاربردی در توسعه بخش کشاورزی و کاهش مشکلات آن نقش بسزایی دارد و فعالیت هدفمند ایستگاه‌های تحقیقاتی می‌تواند منجر به تولید علم و پژوهش های کاربردی شود و در نتیجه‌ف بخش تولید و بهره‌وران را از ثمرات آن متنفع سازد.

وي اهمیت نقش تحقیقات در تولید محصولات کشاورزی و ارتقاء سطح زندگی کشاورزان به خصوص روستايیان را یادآور شد و عنوان كرد: باید به این نکته توجه داشت که چقدر به اهداف راه‌اندازی ایستگاه‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی از جمله ایستگاه تحقیقات پسته اردکان دست یافته‌ایم چرا که به نظر مي‌آيد که اهدافي كه برپایه آن، این ایستگاه شکل گرفته، کاملاً محقق نشده و نیاز است بررسی لازم صورت و مشکلات مربوطه برطرف شود.

عضو هیات امناء دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اهمیت تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی، گفت: خوشبختانه تولیدات مهمی از جمله محصولات کنجدی و پسته، انار و روناس در اردکان وجود دارد که  بستر خوبی برای کارهای پژوهشی و تلفیقی است و باید از ایده‌های فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه حمایت جدی شود.
افتتاح آزمایشگاه تحقیقاتی پسته اردکان+عکس

نماینده مردم اردکان با بیان این که نوع نگاه به ایستگاه اردکان و عملکرد آن باید استانی باشد، گفت: به همین میزان نیز باید اعتبار و تامین امکانات و نیروی انسانی متخصص پیش‌بینی شود.
افتتاح آزمایشگاه تحقیقاتی پسته اردکان+عکس
عضو شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت حفظ باغات پسته از منظر زیست محیطی، گفت: پسته را به واقع می‌توان از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی، طلای سبز نامید که علاوه بر منفعت اقتصادی، در کاهش آلودگی‌ها و تثبیت شن‌ها و غيره نقش موثری ایفا می‌كنند.
افتتاح آزمایشگاه تحقیقاتی پسته اردکان+عکس
تابش در پايان نيز خواستار آن شد كه با توجه به مزیت‌های این درخت، امکان استفاده از آن به جای درختان غیرمثمر بررسی و تحقیق لازم صورت گیرد.


ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار