مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با بیان اینکه بیشترین میزان تولید زباله در یزد در روزهای آخر سال است گفت: از تاریخ 25 الی 29 اسفند بیشترین میزان زباله تولید می‌شود .
کد خبر: ۵۸۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 04 April 2018

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با بیان اینکه بیشترین میزان تولید زباله در یزد در روزهای آخر سال است گفت: از تاریخ 25 الی 29 اسفند بیشترین میزان زباله تولید می‌شود که در سال 96 در این ایام روزانه 491 تن زباله توسط یزدی‌ها تولید شده است.

مهندس حمیدرضا رحیم دل اظهار کرد: در ایام پایانی سال به دلیل انجام سنت خانه تکانی میزان تولید زباله بیشتر می‌شود و کمترین میزان تولید زباله نیز برای روزهای 1 تا 4 فروردین هر سال است که در سال 97 در این ایام میزان 338 تن زباله تشکیل شده در حالی که این آمار در سال 96، 303 تن بوده است.

وی افزود: در روز13 فروردین 97 با توجه به اینکه اکثر مردم خارج از شهر هستند میزان تولید زباله در سال 96، 247 تن و در سال 97، 286 تن بوده است که نسبت روزهای معمولی سال کمتر است.

مهندس رحیم دل اذعان کرد: میزان تفکیک زباله خشک از مبدا در آخرین ماه سال 96، 14 تن بوده در حالی که در اسفند 95 این میزان 12 تن در روز بوده است و این روند افزایش تفکیک از مبدا امری بسیار خوب بوده و نشان دهنده بالا رفتن سطح آگاهی مردم در این خصوص بوده است.

وی با بیان اینکه سرانه تولید زباله به ازای هر شهروند یزدی روزانه 580 گرم است گفت: روزانه 320 تن زباله خانگی در یزد تولید می شود که بر اساس فرمول و آنالیز انجام شده 70 درصد پسماند تر و 30 درصد پسماند خانگی خشک است.

مهندس رحیم دل به شهروندان یزدی توصیه کرد: برای کاهش تولید زباله مردم از کالاهای با دوام مانند کیسه های پارچه‌ای به جای نخی و همچنین زباله ها را برای بازگشت به چرخه تولید و اقتصاد از مبدا تفکیک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار