فساد در پایانه‌های توزیع بار یزد بیداد می‌کند
جمعی از رانندگان کامیون در یزد در اعتراض به وضعیت توزیع نامناسب بار در یزد، وضعیت پایانه های حمل ونقل و حضور دلالان در توزیع بار در
کد خبر: ۵۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 07 July 2015
به گزارش تابناک یزد این رانندگان معترض، مدعی رعایت نشدن نوبت در ارائه بار در برخی موارد و ارائه بار به رانندگانی که کمیسیون اضافی پرداخت می کنند، یا از طریق دلالها شدند.

یکی از رانندگان کامیون که برای اعتراض در مقابل استانداری حاضر شده بود، گفت: با گذشت 10 روز از اعلام نوبت توسط راننده، باز هم باری به رانندگان داده نمی شود.در حالی که سختی کار و مشکلات موجود در پایانه بار را باید تحمل کنیم، اما بار های پایانه به افرادی دیگر از استان های دیگر ارائه می شود و چیزی برای رانندگان یزد نمی ماند. با وجود مشکلات اقتصادی موجود و اینکه هیچ باری برای حمل و نقل به رانندگان داده نمی شود، بسیاری از رانندگان در تامین مایحتاج زندگی خود هم با مشکلات اساسی مواجه هستند.

یکی دیگر از رانندگان معترض مدعی شد روزانه بخشی از بارنامه هایی که در پایانه باربری یزد ثبت می شود، به رانندگان اعلام می شود. وبخش بیشتری توسط دلالان به افرادی دیگر داده می شود. خواسته ما از مسئولین استان این است که در مقابل این وضعیت بایستند و نظارت بیشتری بر روی پایانه باربری انجام شود.

راننده دیگری هم در توضیح نحوه نظارت بر ارائه بار به رانندگان، گفت: انجمن صنفی رانندگان و انجمن صنفی باربری ها، بر ارائه بار در پایانه نظارت دارند اما باز هم تخلفات انجام می شود. خواسته ما این است که کلیه بارهای موجود در پایانه یزد به قسمت اعلام بار ارائه شود تا بصورت قانونی و با نظارت 2 انجمن یادشده، بین رانندگان توزیع شود و حق کمسیون بار هم بصورت قانونی دریافت شود.

پاسخ مدیرکل حمل ونقل وپایانه های یزد

محمدرضا بشیری مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان یزد اما در این زمینه گفت: پی گیر حل مشکل رانندگان با حذف دلالی هستیم به شرطی که صنف رانندگان نیز همکاری کنند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه با معاون عمرانی استاندار گفت: نظرما این است که برای حذف دلال و ارائه بار به صورت بی واسطه باید شرکت های حمل ونقل تشکیل و به میدان بیایند. البته این شرکتها هم نظری دارند مبنی بر اینکه باید در طول سال هم بار آنها برزمین نماند وحمل شود.

بشیری با درگفتگو با خبرنگار بشارت نو گفت: در این زمینه منتطر امضا صورتجلسه توسط صنف رانندگان هستیم.

او با تاکید بر خواسته این اداره بر حذف دلالی گفت: برای ما فرقی نمی کنئ که چه کسی بار را ببرد اما با توجه به شرایط رکود اقتصادی میزان بار نسبت به سالهای گذشته کم شده و مشتری ها نیز در پی ارسال بار به قیمت ارزانتر هستند. لذا سیستم اعلام بار نیز قدیمی شده است و باید به رانندگان نیز به این موارد توجه کنند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
سلام راننده کامیون 70ساله پایه یک با حقوق 240هزارتومان بازنشسته شودوبی پولی اش موجب سرکوفت دامادبه دختروزندگی پررنج اوشود.چه کسی رسیدگی میکند.50سال سابقه را.مارانه هیچ رییسی دیدونه شنید.
هومن بنده ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
با سلام
معضل معطلی جهت اخذ بار در تمامی پایانه ها وجود دارد و فقط مختص پایانه یزد نیست هم اکنون در پایانه بندرعباس یک تریلی کفی مابین 10 الی 15 روز جهت اخذ بار در نوبت می ماند. این مسئله علت های مختلف دارد یکی از این علتها وجود دلالهای بار و واسطه هاست و علت دیگر وجود شرکتهای دولتی در صنعت حمل و نقل و همینطور عدم شفافیت برخورد مناسب نهاد نظارتی (سازمان پایانه ها) با دلالان و شرکتها و رانندگان متخلف می باشد.
لازم بذکر است وجود مجوزهای خاص به برخی افراد در استانها نیز کاملا گویای این امر می باشد.
همانگونه که مستحضرید میتوان با بهره گیری از کشورهای پیشرو الگویی مناسب در عرصه حمل و نقل پیدا کرد و از راه کارهای مناسب بهره گرفت.
علی ایحال کامیونهای افغانی و ترکمن و تاجیک هم در ایران مشغول حمل محمولات ترانزیتی هستند این در حالیست که شرکتهای بزرگ حمل و نقل که دارای پایانه اختصاصی و کامیون های ملکی هستند از این معضلات لطمه خورده و دچار ضرر و زیان عمده شده اند.
چنانچه صنعت حمل و نقل کاملا خصوصی شود و اجازه فعالیت به شرکتهای توانمند داده شود میتوان با درآمد ناشی از فعالیتهای حمل و نقل و ترانزیت کالا بودجه کشور را تامین و کشوری را اداره نمود.
باسپاس-هومن بنده ای
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار