فرماندار بافق گفت: بخشی از ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به جا مانده ازحوزه میراث فرهنگی از سال گذشته، برای مرمت و بازسازی آب انبار کاکامیر اختصاص داده می شود.
کد خبر: ۵۸۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 29 March 2018

فرماندار بافق گفت: بخشی از ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به جا مانده ازحوزه میراث فرهنگی از سال گذشته، برای مرمت و بازسازی  مجموعه آب انبار کاکامیر در نظر گرفته می‌شود.

محمد زاده رحمانی با بیان اینکه در چند سال گذشته روند حفاظت از ابنیه و بافت تاریخی این شهرستان یک روند منفی بوده است تصریح کرد:در آن زمان روز به روز تخریب بافت تاریخی بخصوص تک بنا‌هایی که به صورت جزیره‌ای در جای جای بافت تاریخی شهربود را شاهد بوده ایم.

وی خاطر نشان کرد:اکنون این روند تغییر کرده که در این زمینه رسانه‌ها و اداره کل میراث نقش مثبت داشته اند.

فرماندار بافق با اشاره به اینکه طی دوسال اخیر اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای شهرستان افزایش یافته است بیان داشت:بسیاری از خانه‌ها استحکام بخشی شد و بسیاری از ابنیه تاریخی نیز بازسازی و مرمت شدند.

زاده رحمانی بیان کرد:در سال گذشته برای هر کدام از زورخانه‌های این شهرستان ۲۰ میلیون تومان کمک شده است که برای این آب انبار هم این اقدام انجام می‌شود.

وی از افزایش اعتبارات از محل تملک دارایی‌ها و اعتبارات ملی و استانی در سال جاری خبر داد و بیان داشت:در سال جاری افزایش تعداد بنا‌های ثبتی را نیز شاهد هستیم و تا کنون بالغ بر یکصد اثر ثبتی در شهرستان بافق ثبت شده و یا در نوبت ثبت شدن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار