معاون استانداری ایلام :
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: براساس برخی یافته های تحقیقی، علت اصلی مهاجرت از روستا به شهر را نداشتن درآمد کافی و نبود زمینه های شغلی نامناسب است.
کد خبر: ۵۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 06 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،شاپور پولادی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی دهیار اظهار کرد: وظیفه مجموعه ارکان دولتی و تشکل های غیر دولتی مرتبط با روستاها رفع این مشکل در جهت ایجاد مهاجرت معکوس است.

وی با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید بر زمینه سازی برای شکوفایی معیشت روستایی اظهار داشت: دهیاران حلقه اتصال مردم با دولت مردان هستند که در این زمینه باید با ایجاد ارتباط مطلوب با مردم که یکی از رموز موفقیت آن ها به شمار می رود، در رفع مشکلات روستاها تلاش کنند.

وی افزود: هم اکنون تعداد دهیاری های استان با ابلاغ 32 روستای جدید، به 255 روستا رسیده که در این زمینه می توان گفت که هیچ روستایی در سطح استان با بیش 40 خانوار جمعیت وجود ندارد که از فرصت دهیاری بی بهره باشد.

پولادی یادآور شد: دولت تدبیر و امید در این خصوص تلاش می کند تا با ایجاد اشتغال و مدیریت صحیح در روستاها از ظرفیت های سرمایه گذاری جهت اشغالزایی در مناطق روستایی نهایت استفاده را به عمل آورد.

وی بر استفاده دهیاران از تعاونی های مشارکتی در سطح روستاها تاکید کرد و افزود: فرهنگ ایجاد تعاونی در بین روستاییان استان ایجاد نشده و این خود یکی از عوامل مهم محرومیت استان است که می طلبد دهیاران به این مهم توجه خاصی داشته باشند.

وی اضافه کرد: ضروری است که دهیاران با ایجاد انگیزه در بین روستاییان مردم را برای شرکت در این تعاونی ها تشویق کنند تا بخشی از مشکلات برطرف گردد و بر اساس ظرفیت ها و قابلیت های روستاها زمینه برای اشتغالزایی فراهم گردد.

پولادی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری های استان افزود: عملکرد پرداختی دولت در سال گذشته با محاسبه پول نقدی،خرید قیر و ماشین آلات 170 میلیارد ریال بوده که این میزان نسبت به سال ماقبل آن 2/2 درصد افزایش داشته است.

معاون عمرانی استاندار ایلام افزود: در بحث مربوط به ماشین آلات در 222 دهیاری در طول 15 سال گذشته 191 دستگاه تحویل شده بود که این میزان فقط در سال گذشته 76 دستگاه بوده است.

پولادی با اشاره به افزایش تعداد دهیاری ها در استان، گفت: در سال 92 در مجموع 222 دهیاری در سطح استان وجود داشت که این میزان در سال گذشته و با اضافه شده 35 دهیاری به 257 مورد رسید.

در این نشست که با حضور دهیاران روستاهای تابعه شهرستان ایلام برگزار شد، دهیاران به بیان مسایل و مشکلات روستاها پرداخته و بر حل سریع مشکلات توسط مسوولان ذیربط تاکید کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار