رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: فارس از نظر تعداد پروانه بهره‌برداری صنعتی رتبه ۴ کشور را دارد.
کد خبر: ۵۷۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 14 March 2018

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس: علی همتی اظهار داشت: استان فارس در بخش تعداد پروانه بهره‌برداری صنعتی رتبه 4، از نظر سرمایه‌کذاری در این بخش رتبه 12 و از نظر اشتغال صنعتی رتبه 7 کشوری را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس درباره میزان فضای صنعتی تعریف و ایجاد شده استان فارس گفت: فضای صنعتی تعریف و ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی حدود 7200 هکتار در قالب 61 شهرک صنعتی و مابقی صنایع نیز در مناطق و نواحی صنعتی مثل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و یا به صورت پراکنده مستقر شده‌اند.

همتی بیان کرد: از ابتدا تاکنون تعداد 4254 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با میزان 72570 میلیارد ریال و اشتغال 98161 نفر موجود است که در یازده ماهه سال جاری تعداد 190 پروانه صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری 10488 و اشتغال 3051 نفر صادر شده است.

وی تصریح کرد: بیش‌ترین تعداد واحدها یا به عبارت دیگر بیشترین پروانه صنعتی مربوط به بخش صنایع کانی غیرفلزی به تعداد 1516 که حدود 36 درصد پروانه‌ها را شامل می‌شود و کمترین سرمایه‌گذاری در صنعت کامپیوتر و فعالیت‌های مربوطه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: از نظر فعال بودن بیش‌ترین فعالیت‌ها در بخش صنایع غذایی است که با توجه به بازار و نیاز اولیه مردم فعالیت آنها بیشتر از سایر صنایع است. همچنین صنایع شیمیایی و سلولزی نیز از فعالیت بیشتری بعد از صنایع غذایی برخوردار هستند.

همتی با اشاره به اینکه 54 درصد صنایع فارس در شیراز قرار دارد، گفت: در بخش تولید انرژی به لحاظ ریسک و سرمایه‌گذاری بالا کمتر سرمایه‌گذاری شده لذا با توجه به اینکه در حال حاضر دولت اولویت‌هایی در این زمینه قائل شده استقبال سرمایه‌گذاران به ویژه در زمینه تولید برق و (CHP) بیشتر شده و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌هایی در حال انجام و در زمینه بازیافت هم سرمایه‌گذاری کمی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار