شهردار بافق با تشريح ويژه‌برنامه‌هاي نوروزي سال نو در اين شهر، از برگزاري سومين جشنواره نوروزي بافق با هدف دوستي و پروند با ايل قشقايي و برنامه‌هايي در اين راستا خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 06 March 2018

«سیدعلی نوروز‌زاده» با اشاره به توسعه روز افزون صنعت گردشگری شهرستان بافق به ويژه در سال‌هاي اخير، گفت: اين روند به نحوي بوده كه در سال گذشته بافق از سوي سازمان ميراث فرهنگي كشور به عنوان دومين شهر فعال در برنامه‌هاي گردشگري نوروز معرفي شد.    

وی از اهم برنامه‌هاي نوروزي امسال شهرستان به برگزاري جشنواره‌های نوروزی بافق همچون سنوات گذشته ولي با رويكردي متفاوت اشاره كرد و گفت: سومین جشنواره نوروزی شهرستان بافق از 28 اسفند تا نیمه فروردین‌ماه در مجموعه تفریحی و گردشگری آبشار برگزار می‌شود.

وي خاطرنشان كرد: البته امسال محور برنامه‌هاي جشنواره، دوستی و پیوند با ایل قشقایی ساکن بافق با عنوان «رفاقت فرهنگی با ایل قشقایی» است و برنامه‌هاي متنوعي در اين رابطه تدارك ديده شده است.

نوروززاده يكي از ويژگي‌هاي جشنواره امسال را ايجاد بوم‌گردي‌هاي ويژه گردشگران در سیاه‌چادرهای عشایری براي آشنايي با زندگی ایل قشقایی و در راستاي توسعه صنعت گردشگری اين شهرستان ذكر كرد.

وی با اشاره به استقبال خوب ميهمانان نوروزي از اين جشنواره در نوروز گذشته، براي نوروز 97 استقبال به مراتب بيشتر گردشگران را با توجه به برنامه‌ها، ميهمانان و طنزپردازان شاخص كشوري پیش‌بینی كرد.

نوروززاده همچنين برگزاري نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، غذا، آداب و رسوم و موسیقی قشقایی را از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره برشمرد.

وی برگزاري جنگ‌های نمایشی را اوج برنامه‌های شاد نوروز دانست كه همزمان با ولادت مولي الموحدين امام علی(ع) در بافق برگزار خواهد شد.

شهردار بافق با بيان اين كه امسال ميهمانان نوروزي براي اولين بار مي‌توانند در بافق ماهيگيري كنند، در اين رابطه تصريح كرد: این برنامه با هدف معرفی مرکز ملی تحقیقات آبزیان آب‌هاي شور كشور در اين شهرستان انجام مي‌شود و ميهمانان نوروزي می‌توانند در استخر‌هاي پروروش ماهيان تلاپيا در اين مركز به صيد ماهي بپردازند.

وي برگزاري جشنواره کلوخ و پخت آش توکی را از ديگر برنامه‌هاي نوروزي بافق ذكر كرد و گفت: آش توکی بافق از آداب ثبت ملي شده شهرستان است كه در محلي به نام «دنگ خانه» به همان روش سنتی برای گردشگران پخت خواهد شد. 

نوروززاده در پايان ضمن گراميداشت روز ملي درختكاري، گفت: امسال نيز روز درختكاري در بافق به صورت ويژه برگزار مي‌شود به نحوي كه با حضور عامه مردم و خانواده‌های شهدا به یاد تک تک شهیدان بافق نهال غرس مي‌شود.

شهردار بافق در اين باره تصريح كرد: البته اين مراسم سه‌شنبه بیست و دوم اسفند‌ماه با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان بافقی در مراکز مختلف با کاشت درخت به یاد شهدا برگزار مي‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار