دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس: بیش از 90 درصد این معتادان پُرخطر و بی‌خانمان در شیراز به سر می‌برند که اغلب آن‌ها کارتن خواب هستند.
کد خبر: ۵۶۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 14 February 2018

تابناک فارس به نقل از برنا: محمدرضا ابراهیمی اظهارداشت: از ٢٤ بهمن طرح ساماندهی معتادان حاد و پُرخطر و تزریقی در شیراز اجرا می‌شود .
وی افزود: طرح ساماندهی معتادان کارتن خواب که جزء معتادان حاد و پُرخطر طبقه‌بندی می‌شوند با هماهنگی سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی اجرا می‌شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این که اعتبارات اجرای این طرح توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: تعداد معتادان حاد و بی‌خانمان (کارتن خواب) شیراز 2 تا 3 هزار نفر تخمین زده شده که این معتادان تنها مربوط به استان فارس نبوده و از سایر استان‌ها نیز به فارس مهاجرت کرده‌اند.
ابراهیمی گفت: پس از ساماندهی معتادان حاد بی‌خانمان، این افراد در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 شیراز طی سه ماه تحت درمان قرار می‌گیرند و برای آن‌ها دوره‌های آموزشی فرهنگی، مذهبی، هنری، ورزشی، فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اشتغالزایی این معتادان پس از بهبود در دستور کار قرار می‌گیرد، عنوان کرد: انتظار داریم شهرداری شیراز فضایی را در اختیار معتادان بهبود یافته قرار دهد تا این افراد بتوانند محصولات تولیدی خود را اعم از صنایع دستی و... در این مکان به معرض فروش بگذارند .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با اشاره به اینکه معتادان «متجاهر» به معتادان کارتن خوابی گفته می‌شود که در دسته معتادان حاد، پُرخطر و تزریقی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بیش از 90 درصد این معتادان پُرخطر و بی‌خانمان در شیراز به سر می‌برند که اغلب آن‌ها کارتن خواب هستند.
ابراهیمی یادآور شد: برنامه‌های درمانی معتادان متجاهر ساماندهی شده به جد دنبال می‌شود و از اولویت‌های مهم این شورا است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار