امام جمعه نی‌ریز گفت: تجاوز استکبار به کشورهای یمن، افغانستان و ... سند بی‌عرضگی حقوق بشر است.
کد خبر: ۵۶۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 02 February 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:آیت‌الله سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهر، اظهار داشت: جهل، فقر و اختلاف عامل‌های عقب‌ماندگی مردم در زمان پیش از اسلام بود.

امام جمعه نی‌ریز با اشاره به اختلاف و آدم‌کشی مردم قبل از اسلام، ادامه داد: در این زمینه خداوند به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: اگر تمام ثروت عالم را برای آنان خرج کنی، نمی‌توانی دلهای آن‌ها را یکی کنی.

وی افزود: حالا ببنید با حضور پیامبر(ص) آن مردم جاهل به جایی رسیدند که توانستند در جنگ۲۰۰ ساله، مسیحیان جهان را شکست دهند و آنها از علوم و دانش‌های مسلمین بهره بردند.

آیت‌الله فقیه گفت: اما افسوس که امروز به کجا رسیده‌ایم، قریب ۷۰ سال است که قدس ما در اختیار اسرائیل است و این جمعیت سنگین مسلمین اینگونه باید تو سری خوار و نوکر آمریکا شود.

امام جمعه نی‌ریز ادامه داد: کجا رفته‌اند آن مسلمانان باغیرت که ۲۰۰سال جنگیدند و قدس را از دست ندادند.

وی با اشاره به سخن رهبری، عنوان کرد: اساس آزادی فلسطین است، اگر فلسطین آزاد شود و مسلمانان بیدار شوند استعمار جای خودش قرار می‌گیرد، هرچند عده‌ای نافهم پیدا می‌شوند و حرف بی‌ربط می‌زنند و نمی‌دانند ریشه کار کجاست.

آیت‌الله فقیه با اشاره به دهه فجر گفت: همه ما باید خوشحال باشیم که ۳۹سال از انقلاب ما می‌گذرد و ان‌شاءالله با یاری خداوند این انقلاب الهی بماند و دشمنان اسلام نابود گردند.

خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به گرامیداشت روز فناوری فضایی، اظهارداشت: ایران جزء ۹ کشوری است که در مسئله فضایی نامش می‌درخشد.

وی همچنین با اشاره به ۱۹بهمن روز نیروی هوایی، ادامه داد: در سال ۵۷ ارتش بیدار ما در مقابل امام رژه رفتند و با امام بیعت کردند و پشت دشمن را شکستند و باعث پیروزی شدند.

آیت‌الله فقیه افزود: دهه فجر فرصتی است تا مسوولان ما مقایسه کنند که ۳۹ سال قبل ایران در چه شرایطی بوده و امروز در چه شرایطی است.

امام جمعه نی‌ریز گفت: در آن زمان ایران نوکری آمریکا بود اما امروز ما مستقل هستیم و در سایه اقتصاد مقاومتی این فقر را ازبین خواهیم برد و زندگی مردم باید تامین شود.

وی افزود: ولی‌نعمت ما مردم هستند و مسوولان باید قدر این مردم را بدانند چرا که آنها هستند که مارا به این جایگاه رساندند.

فقیه ادامه داد: ما نباید نعمت امنیت را فراموش کنیم و امروزه جنگ‌های یمن، افغانستان و ... سند بی‌عرضگی حقوق بشری است.

خطیب جمعه نی‌ریز گفت: مردم نباید گوش به حرف دشمنان دهند، آنها از روز اول با ما بد بودند و دروغ می‌گویند و می‌خواهند تفرقه بیاندازند.

وی عنوان کرد: ما می‌دانیم کمبود و مشکلات است و منکر آن نمی‌شویم اما باید رفع نواقص کرد و به اوضاع زندگی مردم رسیدگی شود و به محرومین جامعه قدرت داد و جلوی آنانی که درد فقر و دین ندارد را گرفت و حکومت دست افراد متوسط جامعه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار