با توجه به اینکه قصه استعفای احمدی استاندار فارس موضوع جدیدی نیست،اما صحبت از حضور وی در انتخابات مجلس مطرح نشده بود.این حرف استاندار که استعفایش برای شرکت در انتخابات مجلس بوده،جای تعجب دارد.از طرفی 3 تیر آخرین مهلت کناره گیری مدیران برای ثبت نام در انتخابات مجلس بوده است که احمدی پس از این تاریخ از سمت خود کناره گیری کرده است.
کد خبر: ۵۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 01 July 2015
تابناک فارس:با توجه به اینکه قصه استعفا احمدی استاندار فارس موضوع جدیدی نیست،اما صحبت از حضور وی در انتخابات مجلس مطرح نشده بود.این حرف استاندار که استعفایش برای شرکت در انتخابات مجلس بوده است،جای تعجب دارد.از طرفی 3 تیر آخرین مهلت کناره گیری مدیران برای ثبت نام در انتخابات مجلس بوده که احمدی پس از این تاریخ از سمت خود استعفا داده است.

البته مساله دیگری که همواره مطرح بود،فشار برخی اصلاح طلبان افراطی به احمدی برای کناره گیری از استانداری به بهانه ناتوانی وی به ایجاد شور و نشاط سیاسی است.

با این حال چند مساله مطرح است؛اول دلیل استعفای استاندار فارس.اگر استاندار فارس به دلیل فشار گروه های سیاسی مجبور به کناره گیری شده،که باید برای جو سیاسی این استان متاسف بود.در مورد موضوع استعفای احمدی،حدود 10 روز پیش موسوی مشاور اعظم استاندار گفت:اینها شایعه است و انتشار دهندگان آن را افرادی دانست که خط قرمزشان گرفتن پست‌ های مدیرکلی است.

اما استاندار استعفا داد و مشخص شد که زمزمه های استعفا،شایعه نبوده و این تغییر،فضای سیاسی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

حال اگر استعفای استاندار طبق گفته ی خودش،به دلیل شرکت در انتخابات مجلس بوده،باز به چند ابهام قانونی برخورد می کنیم. اولا طبق قانون وزارت کشور تمام مقامات و مدیران وزارت کشور که قصد شرکت در انتخابات مجلس را داشتند می‌بایست تا اسفند ماه سال گذشته استعفاء خود را تقدیم مقام بالاتر خود به جهت موافقت ارائه می‌کردند که احمدی چنین اقدامی را انجام نداده و تخلف کرده است.


اگر سوم تیر امسال را پایان مهلت استعفای مدیران فرض بگیریم، با توجه به استعفای روز گذشته استاندار فارس، وی باز هم قانون شکنی کرده است.

چنانچه استعفای استاندار فارس روز گذشته انجام شده باشد، چگونه وزارت کشور می تواند پس از مهلت قانونی استعفای مدیران یعنی همان سوم تیر، استعفای احمدی را قبول کند؟


جالب این که حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور و عضو ستاد انتخابات کشور روز گذشته در گفتگو با ایرنا تعداد مدیران کل مستعفی وزارت کشور را در فارس را 3 نفر اعلام کرد در حالی که روز گذشته سید یحیی‌ هاشمیمدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری فارس در گفت‌ وگو با ایرنا گفت: طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، ۹ نفر از مدیران و مسئولان این استان برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا دادند.


هاشمی بدون نام بردن از احمدی استاندار فارس، یدالله حسینی فرماندار مرودشت، علی دهقان فارسی رئیس جهاد کشاورزی شیراز، حسن زارع شیبانی مدیرکل تعاون روستایی فارس، سید علاالدین کراماتی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس سیدعلی نقی لقمانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، بهرام پارسایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز، عبدالله حسینی مشاور استاندار فارس، داریوش احمدی شهردار مرودشت و مجید رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر مرکز شهرستان خرم بید را مدیران استعفا دهنده برای انتخابات دانست.

معلوم نیست منظور قائم مقام وزیر کشور از 3 مدیر مستعفی استان فارس کدامیک از این 9 نفر است؟ آیا استعفای آن 6 نفر دیگر پذیرفته شده یا نه؟



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
همش زیر سر یکی از معاونهای خود استاندار هست که سابقه بسیار طولانی توی اختشاش توی شهرستان خودشو داره و حتی برای نمایندگی مجلسم چند بار رد صلاحیت شد.از چند ماه قبلم همه جا مطرح کرد که من دارم استاندار فارس میشم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار