مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد گفت:‌فیلم سینمایی «ستیغ اره‌ای» ساخته مل گیبسون سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه در حوزه هنری یزد اکران و تحلیل می‌شود .
کد خبر: ۵۵۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 31 January 2018

به گزارش تابناک یزد، «علیرضا غفاریان» گفت: در بیست و نهمین نشست اکران و تحلیل فیلم‌ این مرکز، این هفته فیلم سینمایی «ستیغ اره‌ای» (لبه هک‌سا) به کارگردانی مل گیبسون به نمایش در می‌آید و با حضور سعید شهریار ‌ـ‌نویسنده و کارگردان‌ـ و اهالی سینما تحلیل و بررسی می‌شود .

وی با اشاره به این‌که اندرو نایت، رابرت شنکن و رندل والاس نویسندگان فیلمنامه هستند، افزود: این فیلم در ژانر درام، ضد جنگ و زندگینامه‌ای، محصول مشترک آمریکا و استرالیا است که در سال 2016 اکران شد .

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد گفت: بازیگرانی چون اندرو گارفیلد، وینس وان، سم ورثینگتون، لوک بریسی، هوگو ویوینگ، رایان کر، ترزا پالمر، ریچارد پایروس و ریچل گریفیتس در این فیلم حضور دارند .

غفاریان تصریح کرد: این فیلم بر اساس داستان واقعی یک مخالف جنگ و پزشک ارتش به نام دزموند داس است که حاضر نمی‌شود سلاحی حمل کند. اما طی نبرد اوکیناوا در جنگ جهانی دوم با وجود شلیک‌های بی وقفه‌ی دشمن، یک تنه جان بیش از ۷۵ نفر از هم‌رزمانش را نجات می‌دهد و در نتیجه موفق به دریافت مدال افتخار می‌شود و … .

بنا به گزارش ایسنا-منطقه یزد، «ستیغ اره‌ای» در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار کاندید شش اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود که تنها توانست دو جایزه بهترین صداگذاری و بهترین تدوین را بدست آورد .

اگر به تماشای این فیلم علاقه‌مندید می‌توانید ساعت 18 سه‌شنبه 10 بهمن ماه، در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی به تماشای این اثر بنشینید و در پایان در نشستی صمیمانه با حضور فیلم‌سازان و هنرمندان درخصوص آن گفتگو و تبادل نظر کنید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار