رئیس اداره امور عشایر اقلید با بیان اینکه این اداره تنها با چهار تانکر آب موجود، آب مورد نیاز بیش از 4 هزار خانوار عشایری را تأمین می‌کند بر مساعدت ادارات شهرستان در رفع نیاز عشایر تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 01 July 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:علی صفری با اشاره به اینکه این شهرستان دومین شهرک عشایری کشور است، اظهار داشت: 4 هزار و 20 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ‌بر 21 هزار و 708 نفر در اقلید حضور دارند.

وی با اشاره به خدمات ارزنده عشایر در اقتصاد کشور و تولید گوشت، لبنیات، پشم و... مساعدت مسئولان در رفع مشکلات و مسائل عشایر در زمینه‌های مختلف بهداشتی و درمانی، آب‌رسانی و... را خواستار شد.

صفری به مشکل خشکسالی و خشک شدن بسیاری از چشمه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: مساعدت، همدلی و هم‌زبانی کشاورزان در تأمین آب مورد نیاز عشایر و استفاده آنان از چاه‌های آب کشاورزی بسیار لازم و ضروری است.

رئیس اداره امور عشایر اقلید همچنین با بیان اینکه این اداره تنها با چهار تانکر آب موجود باید آب مورد نیاز بیش از 4 هزار خانوار عشایری را تأمین می‌کند بر مساعدت ادارات شهرستانی مانند آبفا، امور آب، جهاد کشاورزی و ... در رفع نیاز عشایر زحمت‌کش این شهرستان تأکید کرد.

صفری با بیان اینکه تاکنون 200 هزار رأس دام مازاد عشایر به فروش نرفته است مساعدت مسئولان و متصدیان در کمک به مشکلات اقتصادی عشایر و شناسایی بازار فروش و ایجاد هماهنگی‌های لازم در این زمینه را خواستار شد.

رئیس اداره امور عشایر اقلید در پایان سخنان خود به برق‌رسانی به اماکن دامی شهرک قتلو با اعتباری بالغ‌بر 900 میلیون ریال، تجهیز چاه آب شرب پلاک فخریه در راستای تأمین آب شرب عشایر و شهرک عشایری با اعتبار یک میلیارد ریالی، تکمیل و تجهیز چاه آب شرب شهرک تخت عروس با اعتباری بالغ‌بر 7 میلیارد ریال، احداث و تکمیل کانال میراحمدی با اعتبار 500 میلیون ریالی، آب‌رسانی در سطح عشایر، تسطیح و مرمت 350 کیلومتر راه عشایری و... در راستای خدمت به جامعه شریف عشایری این شهرستان اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار