کد خبر: ۵۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱ 01 July 2015
نماینده کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه قطار شهری کرج نیازمند بودجه‌ای یکهزار میلیارد تومانی است و با تامین این اعتبار روی ریل خواهد رفت.
پرونده پروژه قطار شهری کلانشهر کرج و مشکلات حوزه بهداشت و درمان و افزایش تخت های بیمارستانی هفته گذشته روی میز شورای شهر قرار داشت و اعضای شورا در این باره به بحث و گفتگو پرداختند مصوباتی نیز برای خروج از این مشکلات به تصویب رسید.
در این خصوص و برای بررسی بیشتر به سراغ نماینده کرج، اشتهارد و آسارا رفتیم، مشروح گفتگوی مهر با محمدجواد کولیوند را می خوانید.

* آخرین وضعیت پروژه قطار شهری کرج چگونه است؟

پروژه قطار شهری برای کرج از اهمیت ویژه ای برخوردار است به همین منظور تلاش همه مسئولان استان بر این است که یکایک موانع موجود بر سر راه این پروژه برداشته شود و زودتر شاهد بهره برداری از یکی از خطوط قطار شهری باشیم.

هفته گذشته جلسات شورای فنی پیرامون تعیین تکلیف پروژه قطار شهری و افزایش بودجه تشکیل شد پروژه قطار شهری کرج در حال حاضر یکهزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و از این میزان حدود ۲۵۰ میلیارد تومان آن توسط مدیریت شهری از طریق واگذاری اراضی شهر  تامین می شود.

* اختصاص ۹۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی به پروژه قطار شهری کار ساز بوده است؟

تخصیص ۹۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای پیشبرد پروژه قطار شهری کارساز است امیدواریم با همکاری استانداری زمینه استفاده مجدد از سرمایه گذاری های خارجی برای پروژه قطار شهری کرج فراهم شود.

سرمایه گذاری شرکت های فعال در پروژه قطار شهری کرج نیز می تواند گره ای از گره های این پروژه را باز کند در حال حاضر این شرکت ها، زمین های پیشنهادی از سوی مدیریت شهری را ارزش گذاری و به عنوان سهم مالی خود بر می دارند و به ازای واگذاری اراضی در پروژه قطار شهری سرمایه گذاری می کنند.

ممکن است در آینده راه حل های مختلف و متفاوتی در پیشبرد سریعتر پروژه قطار شهری کرج اجرایی شود، اما باید طبق قاعده و قراردادهای گذشته پیش رفت و نمی توان آن قراردادها را لغو کرد این پروژه بسیار تخصصی و فنی است برای لغو و حذف قراردادهای پیشین این پروژه به دو سال زمان نیاز است تا اقدامات تسویه حساب ها و پرداخت حق و حقوق پیمانکار انجام شود به همین منظور  باید فشارهای زیادی به شرکت «شستا» که مجری پروژه قطار شهری است وارد شود تا پروژه را هرچه سریعتر به اتمام برساند.

* طبق پیشرفت فیزیکی پروژه اولین خط از خطوط قطار شهری چه زمانی راه اندازی می شود؟

پیش بینی می شود که در نیمه اول سال ۹۵، اولین مسیر قطار شهری کرج از مسیر حصارک تا چهار راه طالقانی افتتاح شود به همین منظور جلسات متعددی پیرامون پروژه قطار شهری کرج برگزار شده که همچنان ادامه  دارد در این جلسات زمینه رفع گره های موجود در پیشبرد پروژه قطار شهری و ادامه فعالیت شرکت شستا بررسی می شود مسئولان ارشد استان از شخص استاندار گرفته تا نمایندگان مجلس، شهردار و اعضای شورای شهر در این جلسات حضور خواهند داشت.

* وضعیت پروژه مسکن مهر در استان البرز چگونه است؟

در مورد مسکن مهر استان سوالات زیادی مطرح است، به عنوان نمونه پرسش هایی از قبیل  اینکه چرا مسکن مهر ایجاد شده؟ معیار انتخابی محل احداث مجتمع های این پروژه وسیع چیست؟ و چرا به جای احداث ساختمان ها در بافت های فرسوده، مسکن مهر در حاشیه شهر و دور از امکانات زیر بنایی احداث شده است، در پرداختن به این موضوع مطرح است.

با توجه به پراکندگی فازهای پروژه مسکن مهر هشتگرد باید گفت؛ هزینه آب، گاز و برق به فازهای مختلف این پروژه گره هایی را به وجود آورده است که باید با تفکر این گره ها باز شود در سال جاری دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ساماندهی مسکن مهر در نظر گرفته است امیدواریم بتوانیم در سال های بعد، بودجه هایی بیشتری از سوی دولت برای مسکن مهر مصوب کنیم.

۲۰۶ میلیارد تومان، کل اعتباری است که در سال جاری از سوی دولت برای استان البرز اختصاص یافته است از این میزان ۵۷ میلیارد تومان اعتبار تملکات دارایی و باقیمانده برای انجام کارهای جهادی در استان است.

* افزایش تخت های بیمارستانی کرج در سال جاری محقق می شود؟

در سال جاری تخت های بیمارستانی در مراکز درمانی دولتی شهرستان کرج نسبت به سال گذشته ۲ برابر می شود به دنبال گسترش فضاهای بیمارستاتی در استان هستیم.

درست است که تعدادی از بیمارستان های شهر در مسیر پر تردد قرار دارند اما اگر بخواهیم این بیمارستان ها را جا به جا کنیم باید خدمات و تجهیزات بیمارستان را در دو بخش جدید و قدیم تقسیم کنیم که عملی و به صرفه نیست همچنین ایجاد ساختمان جدید بسیار زمان بر است.

* در حوزه اقتصاد بخش صادرات در گمرک استان راه اندازی می شود؟

در حال حاضر راه اندازی بخش صادرات در گمرک استان مقدور نیست به همین منظور برای انجام فعالیت گمرک در بحث صادرات نیاز است که برنامه پروازها از فرودگاه پایه ریزی شود.

در حال حاضر به دنبال راه اندازی کارگروه مجموعه ای فرودگاه پیام هستیم و به دنبال آن نیز صاردات گل، گیاه و میوه از کرج را ساماندهی خواهیم کرد.

* زمزمه سفر هیئت دولت به استان شنیده می شود، نمایندگان استان چه برنامه ای دارند؟

امید است سفر هیات وزیران به استان البرز هر چه سریعتر تحقق یابد و طبق قول و قرارهایی که به ما داده شده است تا شهریور ماه شاهد حضور هیئت دولت در استان باشیم زیرا قرار است در سفر هیئت وزیران به استان،۴ تا ۵ مصوبه سنگین از دولت برای استان دریافت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار