بررسی مشکلات شهر فیروق خوی
یکی از بزرگترین مشکلات شهر توریستی، فیرورق(خوی)تیر های برقی در وسط خیابان ها است.
کد خبر: ۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۷ 22 January 2015

به گزارش تابناک،اداره برق شهر فیرورق با بیتوجهی به تیرهای برقی که سالیان سال همچون تیری بر قلب خیابانها فرو رفته، نه تنها هیچگونه تلاشی برای رفع این معضلات نکرده بلکه به اعتراض شهروندان نیز بی اعتنایی میکند

یکی ازبزرگترین  مشکلات این شهر توریستی، تیرهای چراغ برقی است که اغلب در وسط کوچههای بافت مرکزی و گاهاً در برخی خیابانهای اصلی شهر فیرورق دیده می شود، که موجب شده شهروندان ساکن این شهر با مشکلات متعددی در عبور و مرور از جمله ناامنی در تردد مواجه شوند.

 در حال حاضر چندین تیر چراغ برق قدیمی در وسط برخی کوچهها، خیابانها، داخل باغات، بلوار و یا حتی وسط برخی میادین این شهر دیده می شود، که به ویژه هنگام شب ایمنی تردد در این معابر را به خطر انداخته است.

شاید اگر در حال راه رفتن در پیاده رو مثل اکثر مردم حواستان در پی مشکلات متعدد زندگی باشید، احتمال اینکه سرتان به تیر برق کنار پیاده رو برخورد کند دور از ذهن نیست یا اینکه اگر با خودروی خود در گذر از کوچه ایی باشید،‌ احتمال اینکه با تیر برقی که در وسط کوچه کاشته شده است برخورد نمایید بسیار زیاد است.

 تیرهای برقی مذکور موجب اختلال در رفت و آمد شهروندان شده و ناراحتی اهالی، ساکنین و باغداران را فراهم کرده و در کل برای همه مزاحمتهای بسیاری را به بار آورده است.

جا دارد مسئولان اداره برق این شهر برای جلوگیری از سوء تفاهمات به وجود آمده، فکری برای این تیر برقهای مزاحم کرده و یا با اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در خصوص چرایی برجا ماندن آنها تا به امروز علیرغم گذشت مدت زمان زیاد از وضعیت فعلی آن، بخشی از جو منفی به وجود آمده را خنثی و یا ادارات مرتبط با اینگونه طرحها، که باعث به وجود آمدن وضعیت مذکور شده اند را معرفی کند.

 شهر فیروق که با هدف تقویت گردشگری سعی در ایجاد زمینه توریست و گردشگر را دارد .حتما باید به تمامی جوانب مسائل شهری و فرهنگی شهر دقت شود . این همان چیزی است که مردم این شهر دست به دست هم داده اند و با کمک مسئولین شهر درصدد تحقق آن هستند.لذا وجود برخی نارسایی ها که مورد بی توجهی عمدی و یا حداقل کم کاری برخی از عوامل سیستم مدیریتی میباشد باعث بروز اعتراضات مردمی میگردد.
لازم به ذکر است،فيرورق شهري است در بخش مرکزي شهرستان خوي که در استان آذربايجان غربي واقع شده است.جمعيت اين شهر در سال 1375 خورشيدي 8050 نفر و در سال 1392 در حدود 12 هزار نفر برآورد مي‌شود.

فيرورق در حدود 8-10 کيلومتري شمال غرب شهر خوي قرار گرفته و باغ هاي انبوه و طبيعتي سرسبز دارد. نام محلي و مشهور اين شهر «پره» مي‌‌باشد. در پره بدلیل وجود آب فراوان باغداري رونق بسيار دارد. دره فيرورق (پره) که در آن پارک هايي نيز ساخته شده از دره‌هاي سرسبز شهرستان و تفرج‌گاه مردم در روزهاي تعطيل است. پارک جنگلي داغلارباغي (باغ کوهستان) نيز از اماکن ديدني اين شهر است.

زبان رايج مردم فيرورق آذری بوده و 100% اهالي آن مسلمان و بيش از 99 درصد داراي مذهب تشيع مي‌باشند، شغل اكثريت مردم باغداري، كشاورزي و دامداري است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار