سرپرست مدیریت جهاد کشاورزي شهرستان بدره از آغاز کاشت مکانیزه حبوبات در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 31 December 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛مهندس حسن زینی‌وند اظهار کرد:کشت مکانیزه حبوبات توسط دستگاه مخصوص کشت حبوبات در این شهرستان اجرا شد .

زینی‌وند افزود: در سال زراعی جاري 400 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت حبوبات اختصاص یافته که از این میزان حدود 100 هکتار بصورت مکانیزه کامل توسط دستگاهاي حبوبات کار و عمیقکار دیم کشت شده است .

سرپرست جهادکشاورزی بدره اضافه کرد: عمده ارقام کشت شده نخود شامل آرمان، عادل و رقم محلی و ارقام عدس شامل کیمیا، بیله سوار و گچساران است که از شرکت‌هاي فرآوري بذر حبوبات تهیه و توزیع شده است .

وي تصریح کرد: موفقیت در کشت مکانیزه حبوبات و ادامه استقبال کشاورزان از آن باعث افزایش چند برابري تولید و حفاظت بیشتر از خاك خواهد شد. همچنین کاشت حبوبات در تناوب با غلات از عوامل مهم بهبود و حفظ توانایی خاك و جلوگیري از بروز آفات و بیماریهاي زراعی خواهد شد .

زینی‌وند عمده خدمات ارائه شده در این بخش به حبوبات کاران را شامل تهیه و توزیع بذور اصلاح شده حبوبات، تهیه دستگاه کشت مکانیزه حبوبات با همکاري زراعت سازمان، اجراي کلاس‌هاي آموزشی ترویجی براي کشاورزان هدف و نظارت مستقیم کارشناسان بر عملیات کاشت حبوبات عنوان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار