هیچ مجوز معدنی برای منطقه قلات صادر نشده است.
کد خبر: ۵۴۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 28 December 2017

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: هیچ مجوزی از سال ۹۲ تا کنون برای فعالیت معدنی در منطقه قلات صادر نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: از سال ۹۲ تعداد ۶ مجوز معدن در منطقه قلات صادر شده بود، اما پس از آن هیچ مجوزی صادر نشد و معتقدیم که مجوز‌های صادر شده در حوزه آبخیز قرار دارد و، چون گذر بسیار سختی است و جایگاه توریستی محسوب می‌شود، فعالیت معدنی مقرون به صرفه نیست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه اگر درخواست مجوزی هم باشد آن را به شورای عالی معادن فارس ارجاع داده تا شورا برای آن تصمیم‌گیری کند، افزود: وضعیت جغرافیایی و موقعیت گردشگری قلات، به گونه‌ای است که سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس موافق صدور مجوز و انجام فعالیت‌های معدنی در این منطقه نیست.

همتی همچنین در خصوص منطقه بهرام گور نیز تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌ها و به لحاظ زیست‌محیطی مقرر شد بخش خصوصی در این منطقه ورود نکند و سازمان ایمیدرو کار مطالعاتی را در ۴ نقطه و طی تفاهم‌نامه‌ای با محیط زیست اجرایی شد که نتیجه ۳ نقطه مشخص شده و نتیجه یک نقطه باقی مانده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اضافه کرد: نتایج بررسی‌ها در یک نقطه خوب است، اما در ۲ نقطه‌دیگر رضایت بخش نیست و ما منتظر نتایج نهایی نقطه‌چهارم مطالعاتی منطقه بهرام گور هستیم که بعد از مشخص شدن نتایج مطالعاتی انجام فعالیت برداشت از معادن در نقاط مشخص شده و طی فرآیند قانونی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در فارس شرکت‌های معدنی بسیاری وجود دارند که می‌توانند کار برداشت از معدن آهن بهرام گور را انجام دهند، اما موضوع براساس برگزاری مناقصه دنبال می‌شود.

همتی گفت: منطقه بهرام گور به وسعت ۴۵۰ هزار هکتار است، که در بخش‌هایی زیادی از آن گونه‌های متنوع و ارزشمند گیاهی و جانوری کاشته شده، و در این محدوده باید زمینه سرمایه‌گذاری مناسب برای ایجاد یک منطقه گردشگری فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار