مهمترین چالش زیست محیطی استان فارس خشک شدن تالاب‌ها و افت شدید منابع آب زیر زمینی است.
کد خبر: ۵۴۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 24 December 2017
تابناک فارس به نقل از صداو سیما: سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست که برای شرکت در جلس معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس به شیراز سفر کرده بود، گفت: از ۱۲ تالاب استان فارس تنها در تالاب مهارلو که از مقداری پساب و سیلاب بهره‌مند است، حیات ادامه دارد.

حمید ظهرابی افزود: تالاب پریشان به عنوان یکی از تالاب‌های آب شیرین کشور و تالاب‌های کافتر، طشک، بختگان، هیرم، ارژن و هفت برم به طور کامل خشک شده و وضعیت نامناسبی دارد.
وی، راهکار برون رفت از این بحران را برنامه ریزی برای احیا تالاب‌ها و بهره برداری متناسب با ظرفیت منابع آب به ویژه در بخش کشاورزی عنوان کرد.
یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با بیان اینکه ۸۰ درصد از آب مصرفی بخش کشاورزی از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، مدیریت مصرف آب را یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان استان برشمرد.
 وی افزود: با جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و مدیریت مصرف چاه‌های مجاز، نصب کنتور‌های هوشمند، اجرای آبیاری تحت فشار و راه اندازی کشت‌های گلخانه‌ای می‌توان مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش داد.
در این مراسم از تلاش‌های نبی الله مرادی که پس از درگذشت مرحوم ولوی به عنوان سرپرست حفاظت محیط زیست فارس منصوب شده بود، قدردانی و سعید محمودی به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست فارس معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار