فرماندار شیراز گفت: با هدف تکمیل مرکز فرهنگی و موزه‌ی دفاع مقدس شیراز، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص خواهد یافت.
کد خبر: ۵۴۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲ 19 December 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:حیدر عالیشوندی روز سه‌شنبه (۲۸ آذر) در جلسه‌ی شورای هماهنگی هیئت امنای شهدای گمنام شهرستان شیراز بیان کرد: احداث مجموعه‌ی فرهنگی و موزه‌ی دفاع مقدس با هدف اشاعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار برجای مانده از رشادت‌های هشت ساله غیورمردان رزمنده و شهدای دوران دفاع مقدس دنبال شده است.

وی گفت: شهدا جان خود را بدون چشم‌داشتی نثار امنیت کشور کردند. این ایثار و جانفشانی، ما را مکلف می‌کند تا با زنده نگه داشتن یاد و خاطره و ادامه راه شهدا، در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های آنان تلاش کنیم. با هدف تکمیل مرکز فرهنگی و موزه‌ی دفاع مقدس شیراز، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص خواهد یافت.

فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: آمار شهدای گمنام تدفین‌شده در شهر شیراز ۱۱۹ شهید است. پیکر مطهر این شهدا در ۲۷ نقطه شهرستان به خاک سپرده شده‌اند. هم‌اینک ۲۵ شهید گمنام در کلانشهر شیراز و ۲ شهید نیز در شهرهای زرقان و داریون به خاک سپرده شده‌اند.

در ادامه این جلسه سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی مدیر کل بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: عزت و سربلندی کشور مدیون خون پاک و ایثارگری‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان است. با هدف تکریم خون شهدای گمنام در شهرستان‌های استان شورایی دایر شده که فرمانداران، شهرداران و ائمه‌ی جمعه و اعضای شورای شهر و نمایندگانی از سپاه اعضای اصلی آن را تشکیل می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار