مدیر کل منابع طبیعی فارس گفت:در حال حاضر برخی از اتراق‌گاه‌ها تخریب و تصرف شده که باید ساماندهی شده در اختیار امور عشایر قرار گیرد و به طور رسمی ثبت شود. این مسئول خاطرنشان کرد: حفظ ایل‌راه‌ها بسیار مهم است و فرمانداران با توجه به مشخص شدن رسمی این مسیرها باید در حفظ ایل‌راه‌ها کوشا باشند.
کد خبر: ۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸ 16 February 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد بوستانی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی کوچ بهاره اظهار داشت: در حال حاضر برخی از این اتراق‌گاه‌ها تخریب و تصرف شده که باید ساماندهی شده در اختیار امور عشایر قرار گیرد و به طور رسمی ثبت شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای کوچ از اصلی‌ترین موارد حفظ مراتع است، افزود: استان فارس با عرصه‌ای بالغ بر 12.4 میلیون هکتار، حدود 7.3 میلیون هکتار مرتع، 2.2 میلیون هکتار جنگل و 1.1 میلیون هکتار بیابان دارد که بیابان آن نیز مرتعی محسوب می‌شود.
بوستانی ادامه داد: حدود 8.5 میلیون هکتار در محدوده پروانه‌های چرا قرار دارد و یک‌هزار و 500 طرح مرتع‌داری ساماندهی شده این استان به انجام رسیده است.
وی با بیان اینکه پدیده کوچ سال‌های سال در حال تکرار بوده اما کنترل دقیق موارد آن مشکل است، اضافه کرد: در پی چند سال خشکسالی امسال نیاز است به گونه بهتری ضمن لحاظ داشتن زندگی و معیشت عشایر، در راستای حفظ مراتع و جنگل‌های فارس اقدامات لازم را انجام دهیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: حفظ ایل‌راه‌ها بسیار مهم است و فرمانداران با توجه به مشخص شدن رسمی این مسیرها باید در حفظ ایل‌راه‌ها کوشا باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار