مشکلات مردم فارس از زبان ائمه جمعه استان
خطبه هایی از جنس مردم،بیانات ائمه جمعه شهرستان های سراسر استان فارس در خصوص مشکلات،خواسته ها و دغدغه های مردم شریف استان فارس می باشد و امید است که یک یادآوری باشد برای مسئولان محترم استان که بیشتر به فکر مردم باشند...
کد خبر: ۵۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 27 June 2015

امام جمعه مرودشت:با دانه درشت ها برخورد شود/دیگر خبری از مرودشت صنعتی نیست

امام جمعه مرودشت که در اکثر خطبه هایش بسیار خوب و مناسب و شجاعانه مشکلات مردم و شهرستان مرودشت را بیان می کند و می توان گفت یکی از مردمی ترین خطبه های نماز جمعه فارس را دارد این هفته نیز به مسائل و مشکلات مردم پرداخته است.

امام‌جمعه مرودشت با اشاره به عملکرد قوه قضائیه، آن را مثبت دانست و موضوع مبارزه شجاعانه با مفاسد و به‌ویژه دانه‌درشت‌ها را از مصداق یک قوه مستقل از هر جناح دانست.

وی افزود: این مبارزه باید همچنان با جدیت ادامه داشته باشد و با هرکس با هرم نسبی که هست و هنجارشکنی و دست در بیت‌المال مسلمانان می‌کند و از حقوق ضعفا برمی‌دارد برخورد شود.

احمدی در ادامه به موضوع مبارزه با مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی انجام‌شده و باید عملیاتی‌تر شود و یکی از برنامه‌هایی که دستگاه قضا می‌تواند انجام دهد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است که این مواد افیونی که خانواده‌ها را دچار کرده بر این بلای خانمان‌سوز فائق آیند.

وی به هفته صنعت و معدن اشاره و خاطرنشان کرد: این شهرستان زمانی یکی از شهرهای بزرگ صنعتی بود اما امروز می‌بینیم حتی دستگاه‌های کارخانه‌ها نیز به فروش می‌رسد که جای تأسف دارد و باید مسئولان فکری جدی برای صنعت این شهر بکنند.


امام جمعه شیراز:پارسال 500 تن مواد مخدر در کشور کشف شده

امام جمعه شیراز:مواد مخدر به ویژه نوع صنعتی آن متاسفانه راحت در دسترس جامعه قرار می گیرد و ابزار مهمی در جهت برهم زدن نظم و بالا بردن سطح جرم و بزه در جامعه که اقتصاد سالم کشور را برهم می زند.

نماینده ول فقیه در استان فارس یادآور شد: آمریکا به نام مبارزه با تروریسم و مواد مخدر سال ۲۰۰۱ وارد کشور افغانستان شد اما تا سال ۲۰۱۴ نتیجه ای که از این مبارزه به دست آمد ۳۵ برابر شدن کاشت تریاک در این کشور بود.

آیت الله ایمانی ادامه داد: سال گذشته در کشور ما بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر کشف شد و ۲۷۰ هزار نفر نیز در این رابطه دستگیر و روانه زندان شدند.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما روزی هشت نفر به دلیل ابتلا به مواد مخدر جان خود را از دست می دهند و از اول پیروزی انقلاب تاکنون سه هزار و ۷۰۰ نفر در راه مبارزه با مواد مخدر شهید شدند.

نماینده ول فقیه در استان فارس با بیان اینکه اتحاد تنها راه است برای رسیدن به موفقیت در مقابله با مواد مخدر گفت: امروز تمامی دستگاه های کشور از جمله دانشگاه ها، آموزش و پرورش و دیگر نهادها باید طرح های مختلفی را در بحث پیشگیری و بالا بردن ضریب امنیت در جامعه ارائه دهند.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: تنها را مقابله و مبارزه با مواد مخدر برنامه ریزی صحیح و انجام سرمایه گذاری های لازم در این بخش است.


امام جمعه اقلید:نسبت به اعتیاد بی تفاوت نباشید

خطیب جمعه اقلید به‌روز جهانی مواد مخدر اشاره و عنوان کرد: مواد مخدر بلای خانمان‌سوز و مایه نابودی خانواده‌ها، آلودگی اجتماع و مرگ افراد بوده ازاین‌رو جهادی همگانی در راستای مقابله و مبارزه با مواد مخدر و معضل اعتیاد لازم و ضروری است.

وی با تقدیر از رشادت و مجاهدت شبانه‌روزی ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در شرق کشور که جان‌برکف با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه می‌کنند بیان داشت: عده‌ای برای حفظ امنیت و آسایش روح، جان و مال ملت خون می‌دهند، شهید می‌شوند و خانواده‌هایی داغدار شده و برخی مشتری پر و پا قرص دشمنان‌اند و معتاد می‌شوند.

حجت‌الاسلام طالبی به وجود 1.5 میلیون معتاد در کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی مانند سرقت، شرارت، طلاق و... با اعتیاد رابطه مستقیم دارد به‌طوری‌که طبق آمار 40 درصد از دزدی‌ها و 17 درصد طلاق ریشه در اعتیاد دارد.

خطیب جمعه اقلید با تأکید بر عدم بی‌تفاوتی عمومی نسبت به اعتیاد که دودش به چشم خودشان خواهد رفت از مردم خواست تا در صورت آگاهی از فروش مواد مخدر در هر محل و مکانی و توسط هر شخصی نیروی انتظامی را مطلع کنند.

وی بابیان اینکه آلمان 52 درصد از بمب‌های شیمیایی عراق در جنگ تحمیلی با ایران را تأمین کرد و آمریکا، انگلیس و ... نیز نقش داشته و حمایت می‌کردند خاطرنشان کرد: ادعای امروز این جنایتکاران در مبارزه با مواد مخدر، سلاح‌های شیمیایی و میکروبی و تروریسم دروغی بیش نیست.


امام جمعه جهرم:یک دادگاه تجدید نظر برای استان پهناور فارس کم است

امام جمعه جهرم با قدردانی از کارکنان قوه قضائیه در سالروز بزرگداشت این قوه همزمان با 7 تیرماه از توسعه دستگاه قضایی از سال گذشته در جهرم خبر داد و خاطرنشان کرد: از مسئولان این قوه در رده‌های بالاتر می‌خواهیم درصدد رفع نیازهای این دستگاه باشند زیرا که تحقق این مهم سبب باکیفیت‌تر شدن نظارت‌ها و رسیدگی زودتر به پرونده‌های متقاضیان می‌شود.

امام‌جمعه جهرم بابیان اینکه باید سطح کاری که در مجموعه دادگستری شهرستان‌ها ارائه می‌شود بالاتر برود، عنوان کرد: وجود تنها یک دادگاه تجدیدنظر در شیراز برای یک استان پهناور مانند فارس که شمال تا جنوب آن 800 کیلومتر مسافت است، قابل‌پذیرش نیست.

وی بابیان اینکه امسال وضعیت درامد باغداران جهرمی نسبت به سال‌های قبل مطلوب‌تر بوده است، افزود: یکی از راه‌های شکرگزاری این نعمت دستگیری نیازمندان است که این مهم سبب افزایش نعمت نیز می‌شود.


امام جمعه لامرد:درست مصرف کنید و فقرا ار دریابید

امام جمعه لامرد؛حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی‌شهیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه لامرد که با حضورباشکوه صدها تن از مردم روزه‌دار لامرد برگزار شد اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان باید به حسینیه‌ها و محافل قرآنی توجه ویژه داشت.

وی افزود: در این ماه بزرگ باید به فقرا نیز توجه ویژه صورت گیرد زیرا خانواده‌ای نیست که در آن انسان محتاج وجود نداشته باشد.

امام‌جمعه لامرد با اشاره به اینکه مصرف‌ نباید در زندگی افزایش داشته باشد گفت: مصرف‌ در تمام موارد باید تنها در حد ضرورت باشد.

هاشمی شهیدی در مورد فرارسیدن هفته قوه قضائیه نیز خاطرنشان کرد: درب دادگستری بر روی تمام مردم باز است و مسئولان باید تلاش کنند تا عدالت در سطح جامعه ایجاد و افزایش یابد.

وی ادامه داد: مردم مواظب کسانی که خود را به‌عنوان واسطه با دادگستری معرفی می‌کنند باشند و در دام این افراد نیفتند.

خطیب جمعه لامرد اضافه کرد: قانون سرلوحه است و برای تمام دستگاه‌های اجرایی قرار داده‌ شده و مردم نیز تلاش کنند تا قانون‌شناس باشند.


امام جمعه کازرون:قوه قضاییه خلأ قانونی دارد

امام جمعه کازرون با گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه، عملکرد این قوه در برخورد با اخلال‌گران نظم عمومی، مفسدان اقتصادی، قاچاقچیان، تخلفات مالی و امنیتی برخی مقامات سیاسی و آقازاده‌ها را قابل‌تقدیر دانست.

امام‌جمعه کازرون با اشاره به اینکه در دستگاه قضایی خلأ قانونی مشاهده می‌شود از دولت و مجلس درخواست کرد قوه قضاییه را مورد حمایت قرار دهند تا این دستگاه بتواند به حد مطلوب برسد.

خرسند بابیان اینکه وظیفه دستگاه قضایی فقط رسیدگی به شکایت‌های و تظلم نیست گفت: پیشگیری از جرم یکی از وظایف مهم این دستگاه به شمار می‌رود که در این راستا نیاز به همکاری تمام دستگاه‌های نظام است.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه دستگاه قضایی دستاورد ارزشمندی تاکنون از خود ارائه داده و قضات زبردست و خوبی را تربیت‌ کرده اما به حد مطلوب نرسیده‌ایم.

امام‌جمعه کازرون خاطرنشان کرد: زمانی قوه قضائیه در کارش به‌طور کامل موفق است که مردم عادی احساس کنند اگر ظلمی به آنان شود بدون ذره‌ای دغدغه به دستگاه قضایی مراجعه کرده و به حقوقشان دست می‌یابند.

خرسند به بحث بازنگری در برخی مجازات‌ها تأکید کرد و بیان داشت: ما مجرم را مجازات می‌کنیم که بازدارنده باشد اما به‌وضوح می‌بینیم که کسی جرم کوچکی مرتکب شده و به زندان رفته اما استاد بیرون آمده است.

وی گفت: بنا بر گزارش برخی مسئولان امروزه 70 درصد زندانیان و بیشترین اعدامی در کشور را مجرمان مواد مخدر تشکیل می‌دهد که در این راستا قوه قضاییه باید تدابیری بیندیشد.

خطیب نماز جمعه کازرون متذکر شد: مجازات‌های فعلی در مورد مواد مخدر هرچند قاطع‌تر صورت می‌گیرد جوابگو نبوده و بازدارندگی در پی نداشته بنابراین باید قانون‌گذار در این راستا فکری کند.

وی گفت: ورودی پرونده‌ها در دستگاه قضایی بر اساس ارائه آمار مسئولان بیشتر شده بنابراین باید این دستگاه با کمک سایر دستگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه در تقلیل ورودی پرونده‌ها تلاش کند.

امام‌جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود به تصمیمات وزارت علوم در محدود کردن فعالیت دانشگاه پیام نور در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: این بحث با عدالت آموزشی هم‌خوانی ندارد چراکه تمام مردم توان مالی ندارند که در دانشگاه آزاد اسلامی با شهریه کلان تحصیل کنند.


امام جمعه قائمیه: طلاق، فوت، ناامنی، قتل، دزدی و فحشا

امام‌ جمعه قائمیه به پدیده شوم و خانمان‌سوز مواد مخدر در دنیای امروز اشاره کرد و متذکر شد: مواد مخدر امروز یکی از عوامل مهم در بحران‌های جهانی به شمار می‌رود و کمتر کشوری است که با این بحران مواجه نباشد.

عباسی افزود: استکبار جهانی از افزایش فشار بر جمهوری اسلامی از حربه مواد مخدر استفاده فراوان می‌کند.

وی ادامه داد: مواد مخدر به‌عنوان یک زلزله خاموش، جنگ بدون مرز و هم‌چنین به‌عنوان بزرگ‌ترین منکر عصر حاضر پیامدهای مخربی ازجمله طلاق، فوت، ناامنی، قتل، دزدی، فحشا و ... را به دنبال دارد.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار