مدیر کل زندان های فارس خبر از اشتغال 60 درصدی زندانیان استان داد.چقدر خوب و چه قدر مسرت بخش و البته چقدر آموزنده... آموزنده از آن جهت که با مدیریت درست و کمی تلاش می توان به مقدار قابل توجهی مشکل اشتعال را حل کرد و حداقل این یک موضوع را وابسته صرف به تحریم ها ندانست و بهانه نیاورد.
کد خبر: ۵۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 26 June 2015
تابناک فارس:مدیر کل زندان های فارس خبر از اشتغال 60 درصدی زندانیان استان داد.چقدر خوب و چه قدر مسرت بخش و البته چقدر آموزنده...

آموزنده از آن جهت که با مدیریت درست و کمی تلاش می توان به مقدار قابل توجهی مشکل اشتعال را حل کرد و حداقل این یک موضوع را وابسته صرف به تحریم ها ندانست و بهانه نیاورد.

وقتی می توان قشر زندانی را که از نظر اجتماعی و رفتاری قشری خاص محسوب می شوند و مسلماً کشاندن آن ها به وادی کار و اشتغال به مراتب سخت تر است پس می توان برای جوانان اشتغال ایجاد کرد و فقط یک مدیریت جهادی میخواهد.

وقتی زندگی همین زندانیان را موشکافانه بررسی میکنیم سیر ورود آن ها به وادی جرم و زندانی شدن را دنبال میکنیم، در اکثر مواقع به یک دلیل می رسیم و آن چیزی نیست جز بیکاری!

یعنی اشتغالزایی در جامعه از این زاویه نوعی پیشگیری محسوب می شود و کاش مسئولان زودتر به خود بیایند و کاری کنند...

مدیرکل زندان‌های استان فارس به بحث اشتغال زایی در زندان‌های این استان اشاره کرد و افزود: در بعد اشتغال اقدامات خوبی انجام شده است و علاوه بر ایجاد اشتغال مولد، با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تلاش کرده‌ایم که کارگاه‌های آموزش فنی وحرفه‌ای را در زندان مرکزی استان، اردوگاه حرفه آموزی و زندان شماره 2 که زندانیان نظامی و جرایم غیر عمدمان در آنجا نگهداری می‌شوند راه‌اندازی کنیم.

حیات‌الغیب با بیان اینکه در طول یکسال گذشته حدود 60 درصد از زندانیان تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند، ادامه داد: با راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال آفرینی در این 3 زندان به طور قطع کمک شایانی به آموزش زندانیان می‌شود و آن‌ها پس از آزادی در زندان می‌توانند با آموزش این مهارت‌ها به اشتغال در این حرفه‌ها مشغول شوند.


برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار