کد خبر: ۵۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶ 24 June 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمد سویدانلویی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گرشگری گفت:در راستای احیای رشته‌ مسگری تجهیزات و مواد اولیه کارگاه‌های مسگری با استفاده از منابع کمک‌های بلاعوض با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال به این کارگاه‌ها اهدا شد.

وی با تاکید بر خرید کالای ایرانی و توجه به هنرمندان صنایع دستی افزود: ۱۸ رشته تاکنون احیا شده است و سایر رشته‌ها پس از مشخص شدن اعتبارات معرفی می‌شود.

سویدانلویی برگزاری دوره‌های آموزشی، فراهم کردن زمینه فروش هر چه بیشتر صنایع دستی و همچنین کاربردی شدن تولیدات را از راهکارهای حفظ و احیای صنایع دستی بومی استان عنوان کرد و ادامه داد: هر چیزی که در معرض خطر قرار بگیرد و استقبالی از آن نشود در زمره آثار در حال فراموشی و یا منسوخ شده قرار می‌گیرد؛ پوستین‌دوزی، دباغی به خودی خود از چرخه خارج شده‌اند.
وی تصریح کرد: جایگزین کردن کالاهای تولید شده توسط هنرمندان بومی هر استان به جای کالاهای لوکس خارجی گام موثری برای حفظ و احیای رشته‌های مختلف صنایع دستی است.
سویدانلویی تعداد رشته‌های صنایع دستی فعال در استان را ۶۱ رشته عنوان کرد و گفت: این رشته‌ها در گروه‌های نساجی سنتی، چرم، رودوزی سنتی، چوب و حصیر، سفال و سرامیک جای می‌گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار