رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان دادگستری فارس گفت: برای انجام کارشناسی هر کارشناسی که کار ارجاع داده می‌شود اگر در صلاحیت او نباشد یا تخصص نداشته باشد، انصراف می‌دهد و از ارائه نظر خارج می‌شود.
کد خبر: ۵۱۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 23 October 2017
در بیان تخصصی تحت عنوان جهات رد مطرح است. این موضوع حتی در بحث مدیریت هم می‌تواند مد نظر قرار بگیرد، اگر فردی تخصصی ندارد، مدیریتی را نپذیرد.

او گفت: باید نظریه کارشناس آنقدر دقیق و کارشناسی شده باشد که قاضی با استناد به همان حکم دهد، بنابراین نقش، دقت و تخصص کارشناس در تصمیم‌گیری دستگاه قضایی و قضات محترم بسیار اهمیت دارد.

حجازی با اشاره به تلاش‌ها برای کاهش اطاله دادرسی در کانون کارشناسان رسمی دادگستری، گفت: خوشبختانه اطاله دادرسی در کانون کارشناسان به صفر رسیده است و پرونده‌های ارجاعی در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی و نظر کارشناسی داده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری فارس گفت: تلاش کردیم بحث سالم‌سازی و سلامت کار در ارائه نظرات کارشناسی را بررسی، پیشگیری و نیز رسیدگی کنیم. خوشبختانه تخلفات بسیار کاهش پیدا کرده است؛ هیئت مدیره به‌دنبال آسیب‌شناسی بوده‌ و صحت کار را همواره مورد بررسی قرار می‌دهد.

حجازی با بیان اینکه نظارت به‌عنوان یکی از بخش‌های زیرگروه هیئت مدیره مد نظر قرار دارد، گفت: ارتقاء بهره‌وری کار کارشناسان کانون را با برگزاری دوره‌های آموزشی مد نظر قرار داده و دنبال کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار