نماینده مردم شازند:
تابناک مرکزی: نماینده مردم شازند گفت: در رابطه با نحوه جذب نيروی انسانی توقع استفاده از نیروی بومی است و در شرایط یکسان پيمانكاران و نيروهای بايد در اولويت باشند.
کد خبر: ۵۱۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 23 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان شازند که در محل سالن جلسات شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند برگزار شد پالایشگاه شازند را افتخار ملی دانست و گفت: صنايعی مثل پالايشگاه، نيروگاه، پتروشيمي و رنگ روناس از جمله صنايعی هستند كه با نام شازند عجين شده اند و باعث افتخار شهر شازند و در سطح ملی زبانزد و افتخار ملی هستند و بايد تلاش كنيم كه صنايع مستقر شده در شازند روز به روز هم تقويت شوند و هم پويايی آنها حفظ گردد.

نماينده مردم شازند در مجلس، در رابطه با بحث خصوصي سازی پالايشگاه امام خمينی(ره) شازند گفت: پالايشگاه امام خميني (ره) شازند جزء مدرن ترين پالايشگاه های موجود در كشور است و با كيفيت محصولاتی كه توليد می كند معتقدم كه بايد در اختيار حاكميت باشد. ما در مورد واگذاری هایی كه در كشور صورت گرفته است چندان گزارشات مثبتی نداريم.

وی تاکید کرد: با خصوصی سازی پالايشگاه شازند كاملاً مخالفم و به اتفاق نمايندگان استان، اين امر را به معاون اول رئيس جمهور و وزير نفت ارائه داده ایم. اگر قرار باشد اين كار انجام شود من از تمامی ابزارهای موجود در قوه مقننه برای مخالفت با اين موضوع استفاده خواهم كرد.

وی در ادامه نقش پالايشگاه و صنايع منطقه را در تعالی شهرستان شازند بسيار مهم دانست و گفت: پالايشگاه امام خمينی (ره) شازند هم به لحاظ موقعيت و هم به لحاظ نوع محصولاتی كه توليد مي كند، در بين پالايشگاه های كشور جايگاه ويژه تری دارد و من مايلم ارتباط بين ما و شما مديران پالايشگاه وجود داشته باشد و مجموعه مديريت شهرستان با همديگر هماهنگ عمل كنند. مخصوصاً اين سه صنعت بزرگ در شهرستان كه ما چشم اميد به آنها داريم و به لحاظ اثرگذاری در كشور بسيار شاخص هستند.

ابراهيمی با توجه به نقش نيروی انساني بومی در موفقيت صنايع و رشد منطقه تصريح كردند: در رابطه با نحوه جذب نيروی انسانی توقع استفاده از نیروی بومی است و در شرایط یکسان پيمانكاران و نيروهای بايد در اولويت باشند.

وی افزود: ممكن است در شرايط خاص و تخصص های ويژه، مديريت مجبور باشد حتی از نيروهای خارجی هم استفاده كند اما در شرايط عادی و طبيعی ما توقعمان اين است كه از امكانات منطقه و نيروهای بومی منطقه استفاده گردد كه با اين كار منهای كم كردن خطرات تردد و اياب و ذهاب، خود به خود نوعی پتانسيل ايجاد مي شود.

ابراهیمی كار پالايشگاه را يك كار كاملاً تخصصی و فنی دانست و گفت: بر همين اساس قرار است با كمك فرماندار، يك بانك اطلاعاتی از نیروی کار تشكيل و در اختيار مدیریت پالایشگاه قرار داده شود تا كسانی كه برای اورهال می آيند افرادی باشند كه قبلاً با شما همكاری داشته اند تا اطمينان خاطر برايتان به وجود بيايد.

نماینده مردم شازند مسئوليت اجتماعی صنايع را بسيار مهم دانست و تصريح کرد: در رابطه با مسئوليت اجتماعی صنايع بزرگ، از وزارتخانه قولهای مثبتی گرفته ام و يك سری مذاكرات و مكاتباتی انجام شده كه بعد از نتيجه قطعی حتما پالايشگاه يا خود وزارتخانه مستقيما اقدام خواهد كرد.

وی با اعلام اینکه در مورد پيشرفت پالايشگاه از هیچ تلاشی دریغ نخواهم كرد افزود: ورود افراد بدون تخصص  به مجموعه پالایشگاه پذيرفته نيست و هيچ نهاد غير مرتبطی نبايد اعمال نظر نمايد. پالایشگاه ساختارش كاملاً تخصصی است و اگر كسی با نيات سياسی يا امنيتی بخواهد ورود پيدا كند اشتباه است؛ چون مرزهای ما تعريف شده است و من دخالت و مرزشكنی را صحيح نمی دانم و مانع كسانی می شوم كه بخواهند بدون تخصص وارد شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار