مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: نرخ شیوع مصرف موادمخدر در بین کارگران محیط های صنعتی در سطح کشور 3/22 درصد است که این نرخ در استان فارس 40 درصد گزارش شده است.
کد خبر: ۵۱۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 19 October 2017
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:حمید صرامی در حاشیه کارگاه آموزشی مدرسین میانی و توانمندسازی والدین، کارکنان و دانش آموزان با تأکید بر این که مشاغل کارگری، بالاترین مصرف مواد مخدر را در بین جمعیت شاغل به خود اختصاص داده است، افزود: الگوی مصرف مواد در بین کارگران محیطهای صنعتی، به ترتیب شامل تریاک، شیشه و حشیش می باشد. 
وی افزود: از تریاک با 6/70 درصد به عنوان اولین الگوی مصرف مواد در جمعیت عمومی استان فارس می توان نام برد.
صرامی ادامه داد: همچنین شیره تریاک 5/7 درصد، سوخته تریاک 5 درصد، شیشه 6/3 درصد و حشیش 3/3 درصد به عنوان الگوی مصرف مواد در جمعیت عمومی فارس گزارش شده است.
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر کشور، ادامه داد: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در استان فارس 69/7 درصد است در حالی كه این آمار در کشور 4/5 درصد گزارش شده است.
صرامی با اشاره به آخرین آمار شیوعشناسی در سطح کشور، بیان داشت:4/5 درصد از جمعیت 15 تا 64 سال کشور درگیر مصرف مواد هستند که این آمار معادل دو میلیون و 802 هزار و 800 نفر از کل جمعیت کشور اعلام شده است.
وی اضافه کرد: 145 هزار نفر از این آمار را جامعه زنان تشکیل می دهند که معادل 6 دهم درصد جمعیت زنان کشور است.
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تأکید بر این که یک میلیون و 400 هزار نفر در کشور به صورت تفننی مواد مصرف میکنند، گفت: 20 درصد از این آمار دارای مدارک تحصیلی دکتری، فوق لیسانس و لیسانس و87 درصد نیز دارای شغل بودند.
وی ادامه داد: 1/2 درصد از نوجوانان 15 تا 18 سال کشور مصرف مواد را تجربه 
کرده اند.
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به این که تریاک همچنین به عنوان اولین الگوی مصرف کشور نیز به شمار می رود، بیان داشت: ماری جوانا الگوی دوم، حشیش، گِرَس و شیشه الگوی سوم و هروئین چهارمین الگوی مصرف کشور است.
صرامی عواملی چون جلب توجه، لذت جویی و کنار آمدن با مشکلات زندگی را زمینه ای برای مصرف مواد چه در کشور و چه در استان فارس اعلام کرد.
وی اضافه کرد: مؤلفهها نشان میدهد دستگاه های فرهنگی کشور باید در خصوص ارائه مدل ها و سبک های زندگی برای نسل جدید برنامه هایی را در دستور کار قرار دهند.
مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین اضافه کرد: از سال 68 تا 95، افزون بر 622 تن انواع مواد در استان فارس کشف و ضبط شده و بیش از 440 هزار دستگیری در رابطه با مواد مخدر داشته ایم.
صرامی گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر در 15 استان، تربیت مربی و مداخلات طرح توانمندسازی والدین و مربیان را در برنامه داشتیم که تا کنون 2 هزار و 40 مربی آموزش و پرورش در این زمینه آموزش
دیده اند.
وی ادامه داد: تا کنون یک میلیون نفر از معلمین، والدین و دانش آموزان زیر چتر طرح توانمندسازی قرار گرفتهاند که در استان فارس هم 120 نفر از مربیان، کلاسهای آموزشی خود را طی میکنند تا مداخلات آموزشی را در مدارس آغاز کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار