رئیس دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز با مشکلات زیرساختی بسیاری روبرو است که برای حل آن نیازمند بودجه هستیم.
کد خبر: ۵۰۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 12 October 2017
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم گشتاسبی راد شامگاه گذشته در مراسم چهلمین سال تأسیس رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز با اشاره به مشکلات مالی پیش روی این دانشگاه، اظهار داشت: یکی از مشکلات که در دوره ریاست قبلی دانشگاه وجود داشت و هنوز هم شاهد آن هستیم، این است که متوجه شدیم با زیرساخت‌های آسیب‌دیده‌ای مواجه هستیم.

وی افزود: احساس کردیم که با زیرساخت‌هایی در حوزه‌های مختلف رفاهی و پژوهشی روبرو هستیم که از آن‌ها استفاده‌ شده و بازسازی نشده است و بازسازی آن‌ها نیاز به همت عالی دارد.

تابناک فارس به نقل از فارس:گشتاسبی راد با انتقاد از اقتصاد متکی به نفت و آسیب دیدن دانشگاه شیراز از این موضوع گفت: درگذشته کارهایی برای رفع مشکلات زیرساختی انجام‌ شده بود و در این دوران متوجه شدیم که حدود 90 درصد بودجه دانشگاه صرف امور جاری می‌شود و سرمایه‌ای برای بازسازی زیرساخت‌ها نداریم.

این مسؤول ابراز داشت: تأمین بودجه بسیار سخت است و زمانی که به‌واسطه تخصیص نیافتن بودجه لازم، قدرت مانور برای انجام فعالیت‌ها به 40 درصد می‌رسد کار به‌سختی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: به‌واسطه همت عالی و قدرت ریسک‌پذیری مدیران و کارکنان و با تعصب سازمانی، برخی کارها انجام‌ شده است و ازجمله این فعالیت‌ها، احیای رصدخانه ابوریحان بیرونی است.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه در پایان افزود: اعتقاد داریم که سازندگی تنها با پول امکان‌پذیر نیست و باید برای ساختار مناسب ترمیم زیرساخت‌ها را در دستور کار قرار داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار