کارگاه توانمند سازی فعالان حوزه خانواده برای مبارزه مواد مخدر در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 09 October 2017
تابناک فارس به نقل از صداوسیما:این نشست با حضور بانوان فعال سمن‌های اجتماعی و مشاوران و فعالان حوزه خانواده درادارات برگزار شد و رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس در این نشست گفت: مواد مخدر می‌تواند ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی ازجمله طلاق، مردم آزاری و کودک آزاری باشد.
محمد رضا ابراهیمی افزود: همه دستگاه‌ها باید دست به دست هم بدهند تا بتوان از اعتیاد افراد پیشگیری کرد.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌ها قرار است تا پایان برنامعه ششم توسعه ۲۵ درصد جمعیت معتاد استان کاهش یابد.
رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند، زیرا امروز رنگین کمانی از انواع مواد مخدر در فارس وجود دارد و این تهدیدی بزرگ برای جامعه است.
ابراهیمی افزود: در حال حاضر برای مردان معتاد متجاهر یک مرکز ماده ۱۶ وجود درد که در آن، این افراد اعتیاد را به کمک پزشکان و روانشناسان ترک می‌کنند، اما چون تعداد خانم‌های متجاهر معتاد فارس ۳۰ نفر اند برای آن‌ها چنین مرکزی وجود ندارد وما تلاش می‌کنیم با استفاده از ماده ۱۵ برای آنان هم این امکان را ایجاد کنیم.
معصومه دستغیب مدیر کل امور بانوان استانداری فارس هم گفت: در زمینه ترک اعتیاد و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر کار‌های زیادی در استان انجام می‌شود، اما این برنامه‌ها مقطعی و پراکنده است و باید یک برنامه ریزی درست و اصولی برای این کار انجام شود و امور بانوان استانداری هم برای اجرا شدن آن کمک می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار