فراخوان چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران اعلام شد.
کد خبر: ۵۰۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 04 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران:بهزاد مریدی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به فراخوان چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران و چهارمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب گفت: چندین شهر و روستای استان فارس برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران برنامه ریزی‌ های مختلفی انجام داده اند.


وی بیان کرد: اجرای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی، حمایت از برنامه ها، پیشنهاد‌های جدید و اثر بخش پایدار برگزار می‌شود.


مدیری با بیان اینکه این جشنواره و عنوان ملی زمینه‌ای مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در ایران و استان فارس است، افزود: کتاب و کتابخوانی از اساسی‌ترین نیاز‌های جامعه بوده، و بی توجهی به آن خسارت جبران ناپذیریرا برای هر اجتماع بشری به دنبال دارد.


مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه طراحی جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب و انتخاب پایتخت کتاب ایران توانسته است در ۳ سال گذشته جریانی اثرگذار در این حوزه به وجود آورد ادامه داد: شهر شیراز در دو دوره گذشته با پرونده‌ ای ابتکاری و مدون به این جشنواره قدم گذاشته و در فینال داوری تا کسب عنوان پایتختی نیز پیش رفته که شهر اوز لارستان پارسال مورد تقدیر قرار گرفت و پس از بوشهر در جایگاه دوم ایستاد.


مریدی تصریح کرد: امسال شهر‌های زیادی از استان به ویژه شهرصدرا، داراب، اوز، ارسنجان، رستم، ممسنی، روستا‌های فهلیان نور آباد، خاجه جمالی نی ریز، لایزنگان داراب، امام زاده بزم بوانات، ظفرآباد و خانه زنیان شیراز، روستای کرشکی بیرم و آباده با حمایت نهادها، مردم و دستگاه‌های این شهر‌ها در حوزه ترویج کتابخوانی گام‌های خوبی برداشته اند و امید است، بتوانند حضور موفقی در جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران داشته باشند.


وی اضافه کرد: همه شهر‌ها و روستا‌های استان فارس می‌توانند با برنامه ریزی در این جشنواره شرکت کنند که فراخوان و فرم‌های لازم در پایگاه http://bookpromotion.ir موجود است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: شهر و روستا‌های منتخب، علاوه بر لوح تقدیر مقامات عالی‌رتبه کشوری، مجموعه‌ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی دریافت را دریافت می‌کنند.


مریدی گفت: برای شرکت در جشنواره، ضروری است مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه ۹۶ به دبیرخانه استانی جشنواره مستقر در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها یا به صورت مستقیم به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار