نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی:با کمتر از نصف قدرت برداشت در حال ادامه فعالیت هستیم. وزارت نفت باید حداکثر توان خود رابرای راه‌اندازی فازهای باقیمانده به کار برد و با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و کسب دانش فنی 13 فاز باقیمانده را نیز به بهره‌برداری برساند در حالی که شریک ما در این منطقه با تمام توان در حال برداشت است.
کد خبر: ۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶ 15 February 2015

به گزارشروابط عمومی دفتر نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، سیدحسین ذوالانوار اظهار کرد: شریک قطری با سرعت در حال بهره‌وری از میادین گازی پارس جنوبی است و با سرمایه‌گذاری مناسب بیشترین بهره را از میادین گازی می‌برد این در حالی است که ما هنوز به این موضوع توجه نکرده‌ایم.

وی گفت: میادین گازی یکی از مهم‌ترین فرصت‌های اقتصادی است که در سال‌های گذشته از آن بهره کافی نبرده‌ایم.

ذوالانوار افزود: قطری‌ها از این میادین دو برابر ما استفاده می‌کنند و هر روز که می‌گذرد ما از این فرصت الهی کمتر بهره‌مند می‌شویم.

وی تصریح کرد: این میادین یکی از مهم‌ترین ثروت‌های کشوراست که باید با سرمایه‌گذاری مناسب از آن‌ها استفاده کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: باید با استفاده از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی پالایشگاه‌های گازی کشور توسعه یابند.

وی اضافه کرد: رسیدن به شرایط قطری‌ها و استفاده برابر از این میادین حداقل کاری است که باید انجام دهیم.

ذوالانوار ادامه داد: دستیابی به دانش بومی در حوزه ساخت و گسترش پالایشگاه یکی از ضرورت‌های حوزه انرژی کشور است.

وی اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرعت بخشیدن به توسعه فازهای گازی پارس جنوبی باید در اولویت کاری دولت باشد.

ذوالانواریادآور شد: تنها با بهره‌برداری از تمام فازهای پیش‌بینی شده در پارس جنوبی می‌توانیم حق واقعی خود را از این منابع به‌ دست آوریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در حال حاضر 24 فاز در منطقه انرژی پارس جنوبی تعریف شده که فقط 10 فاز آن در حال بهره‌برداری است و فاز 12 نیز چند روز پیش افتتاح شد.

وی گفت: با کمتر از نصف قدرت برداشت در حال ادامه فعالیت هستیمو وزارت نفت باید حداکثر توان خود رابرای راه‌اندازی فازهای باقیمانده به کار برد و با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و کسب دانش فنی 13 فاز باقیمانده را نیز به بهره‌برداری برساند در حالی که شریک ما در این منطقه با تمام توان در حال برداشت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار