شانزدهمین جشنواره ملی قرآنی با معرفی و تجلیل از 248 حافظ و قاری قرآن کریم از 27 استان در شهرستان استهبان و بدون حضور هیچ‌یک از مسؤولان فرهنگی استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 15 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در حاشیه برگزاری جشنواره قرآنی در سخنانی اظهار داشت: طی 20 سال از تأسیس موسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت هزار (س) در روستای محمدآباد شهرستان استهبان و گسترش آن در دیگر استان‌های کشور، تاکنون هزار و 650 نفر حافظ کل قرآن کریم شده‌اند.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی با بیان اینکه در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در ایران اسلامی تلاش می‌کنیم، افزود: با تأسیس موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) علاوه بر تربیت حافظ و قاری قرآن در ایران اسلامی شاهد حضور افرادی از کشورهای اندونزی، هند، پاکستان، عراق و دیگر کشورهای اسلامی در این موسسه قرآنی هستیم.

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان خاطرنشان کرد: این موسسه با 160 شعبه و 9 مدرسه شبانه‌روزی در کشور گامی مؤثر در اعتلای فرهنگ قرآنی در کشور برداشته است.

بعضی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قادر به روخوانی قرآن نیستند

حجت‌الاسلام محسن کافی فرزند خطیب معروف مرحوم حجت‌الاسلام احمد کافی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه به دلیل بی‌توجهی متولیان و دستگاه‌های فرهنگی به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی، بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حتی قادر به روخوانی قرآن مجید نیستند، افزود: توجه به موسسه‌های قرآنی به‌ویژه موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) که حافظان وقاریان زیادی تقدیم جامعه اسلامی کرده از سوی مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی ضروری است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حفظ، تعلیم و تربیت قرآن کریم مهم‌ترین وظیفه متولیان فرهنگی است؛ چراکه اگر نسبت به آن بی‌توجهی شود قادر به برطرف کردن مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی در ایران اسلامی نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش آمار طلاق، جرم، جنایت و اختلاف‌های خانوادگی عمل نکردن به دستورات شفابخش کلام وحی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از استهبان، در این جشنواره ملی از حضور مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان فارس هیچ خبری نبود که این موضوع تعجب حاضرین را به دنبال داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار