طبق شنیده‌ها سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش روز جمعه به شیراز سفر خواهد کرد. مديريت نظام آموزشی فارس توسط وزیر جدید در این سفر محک خواهد خورد و باید منتظر ماند و دید آیا مقام عالی وزارت به داد آموزش‌وپرورش فارس می‌رسد؟
کد خبر: ۴۹۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 07 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:محمد بهمن‌بیگی پایه‌گذار آموزش عشایری، معلم و مدیری بود که می‌توانست تا بالاترین سطوح مسئولیتی کشور را بر عهده گیرد، اما هیچ‌گاه به خود اجازه نداد پا را از عشقش که آموختن و رفع مشکلات دانش‌آموزان بود فراتر بگذارد؛ اما امروز کلید مشکلات برخی از معلمان استان فارس و اولیای دانش‌آموزان در لابه‌لای سیاست‌های خاک‌خورده و پنهان مدیریت آموزش‌وپرورش نهفته است.
امروز خاطر معلمان استان فارس از بی‌توجهی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مکدّر شده، چراکه دیگر مشکلات آنان قدیمی شده و آقای مدیرکل نیز گویا به برخی از موضوعات اقتصادی سرگرم شده و پس از چند سال مدیریت پی‌درپی و اجرای برنامه‌های همیشگی، مشکلات برای او عادی به نظر می‌رسد.
او که همیشه در سخنانش به تغییر و تدبیر و نوآوری اشاره دارد، دیگر در رفتار مدیریتی‌اش مشخص است که در این کلمات غرق شده و به نظر می‌رسد نمی‌تواند به معاونان و مدیران جوان خود میدان بدهد.
به گفته یکی از آموزگاران قدیمی استان، روزمرگی در آموزش‌وپرورش فارس همه را کم انرژی و خسته کرده، زیرا مطالبه‌گری در این سازمان از بین رفته و همه در انتظار توجه ویژه «آقای وزیر» هستند که شاید تدبیر او بتواند با انتخاب صحیح و تغییر مدیریتی، درخت انگیزه در بین مسئولان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت را بارور کرده و دوباره جایگاه اصلی آموزش‌وپرورش فارس به روزهای گذشته برگردد.
چنانچه کارنامه چندساله این مدیرکل محترم را به‌صورت سرانگشتی رصد کنیم متوجه خواهیم شد که در اوایل زمان تصدی‌گری آذری ساخت‌وسازهایی در حوزه آموزش‌وپرورش در استان شکل گرفت که در این زمینه همه از او به نیکی یاد می‌کنند، ولی امروزه دست اشاره او را به‌عنوان یک مدیر خسته و بی‌انگیزه نشانه می‌رود؛ زیرا مشکلات جزئی مانند ثبت‌نام، شهریه و سرویس مدارس در سبد تحصیلی دانش‌آموزان و اولیا قرار گرفته و بی‌توجهی به معلمان و مدیران باعث شده از این مدیر قطع امید کنند.
حال خودتان قضاوت کنید یک مدیر ارشد آموزشی کلان استان با صاحب‌امتیازی یک مدرسه غیردولتی اسمی، آن هم در بهترین نقطه شهر شیراز چگونه می‌تواند در دریافت شهریه‌های میلیونی قوانین شهریه را رعایت کند! به گفته یکی از خبرنگاران هرساله آقای مدیرکل در برابر پرسش خبرنگاران مبنی بر دلیل دریافت شهریه‌ها، قرار است خبرنگاران را برای بازدید از روند ثبت‌نام و دریافت شهریه، عازم تور خبری در مدارس کند؛ اما هرسال این قرار به سال دیگر موکول می‌شود!
و به گفته یکی دیگر از خبرنگاران آقای مدیرکل در برابر به چالش کشیدن وی مبنی بر علت مشکلات موجود آموزش‌وپرورش فارس، معمولا از خبرنگار سؤال می‌کند در کدام مدرسه تحصیل کرده‌ای تا موضوع به حاشیه رفته و به سمت‌وسوی دیگری هدایت شود.
بررسی کارنامه حمیدرضا آذری در دوره تصدی مسئولیت این استان پهناور، سنگ محک خوبی است که بتوان فهمید کت‌وشلوار مدیریت تعلیم و تربیت امروز دانش‌آموزان نخبه فارس در حد و اندازه‌های او هست یا خیر؟
آیا واقعاً سهم تعداد کنکوری‌های تک‌رقمی استان فارس این تعداد باید باشد؟ به گفته مسئولان کشوری، استان فارس یک استان نخبه‌پرور است ولی امروزه اولیاء حل معضل همیشگی ثبت‌نام و نحوه و مبلغ دریافت شهریه را بر هر موضوعی دیگر اولی می‌دانند و عطای موفقیت فرزندان خود در کسب علم را به لقایش بخشیده‌اند.
باید دید وزیر محترم آموزش‌وپرورش دولت تدبیر و امید درنهایت گزینه‌ای دیگر را برای تصدی مسئولیت استان پهناور فارس انتخاب خواهد کرد یا اجازه خواهد داد که همچنان سکان‌دار تربیت استان حمیدرضا آذری باشد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار