ساخت ۱۰ طرح عمرانی، ورزشی و خدماتی در شهرستان فیروز آباد با حضور استاندار فارس، با بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد یا به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۴۸۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 29 August 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:فرماندار شهرستان فیروز آباد گفت: مهمترین این طرح‌ها شامل افتتاح فاز اول شبکه آبیاری و زه کشی از سد تنگاب به دشت فیروز آباد، کلنگ زنی زمین چمن مصنوعی الفتح فیروزآباد، افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت روستایی، بهسازی معابر روستایی و آبرسانی به روستاهای پر زیتون، افتتاح دارالقران خیر ساز و افتتاح مدرسه شهید روستا در فیروزآباد است. 
استوار میمندی افزود: فاز اول شبکه آبیاری و زه کشی از سد تنگاب به دشت فیروز آباد به طول ۱۶ کیلومتر با اعتباری بیش از ۳۶ میلیارد تومان افتتاح شد که با راه اندازی این کانال هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های دشت فیروزآباد به زیر کشت محصولاتی که نیاز کمتری به آب دارد خوهد رفت.
وی افزود: با توجه به بارش خوب باران پارسال حدود ۶۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد تنگاب ذخیره شده است که ۱۸ میلیون متر مکعب آب از طریق این شبکه برای کشاورزان این منطقه از پانزدهم شهریور ر‌ها سازی می‌شود.
کرم پور نماینده شهرستان فیروزآباد در این مراسم گفت: با حجم آبی که پشت سد جمع شده است باید مشکل آب شرب شهر و روستاهای زیر دست این سد با درایت و عدالت برطرف شود و آب مازاد هم باید در اختیار همه کشاورزان قرار بگیرد تا بتوانند درامد پایدار و کشاورزی پایدار داشته باشند.
استاندار فارس گفت: با افتتاح شبکه آبرسانی و تکمیل این شبکه می‌توان مشکلات آب شرب، صنعت و کشاورزی فیروزآباد را برطرف کرد.
افشانی افزود شهرستان فیروزآباد از شهرستان های خوب وبا استعداد در همه زمینه هاست و لازم است به این شهرستان و مشکلات مردم آن بیشتر توجه شود.
وی افزود: تا پایان امسال سد هایقر هم آبگیری می‌شود و وجود سد تنگاب، سد سلمان فارسی و سد هایقر بخش زیادی از مشکلات کشاورزی شهرستان های فیروزآباد و قیر و کارزین را بر طرف می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار