رییس اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان فارس ضمن بیان اینکه طرح تحول علوم انسانی هنوز راه زیادی را در پیش دارد، از برگزاری همایشی بین‌المللی در همین رابطه در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 15 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا حدائق در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس ضمن بیان اینکه طرح تحول علوم انسانی هنوز راه زیادی را در پیش دارد گفت: این طرح از چند سال پیش در اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفت و ان‌شاءالله بزودی با برگزاری همایشی بین‌المللی در همین موضوع، هم بر موقعیت علمی و هم وجهه اجتماعی شیراز تاکید خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح تحول علوم انسانی اسلامی با ارتباط با دانشگاه، حوزه و دستگاه‌های مرتبط کار خود را آغاز کرده است گفت: در حال فراهم کردن مقدمات برگزاری یک همایش علمی در شیراز هستیم که سبب نمایش جایگاه علمی استان فارس خواهد شد.

رئیس اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به اینکه این همایش هر دو سال یک بار برگزار می‌شود گفت: این همایش با ریاست نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار خواهد شد. 
وی با بیان اینکه همه فعالیت‌های انجام شده در طول 40 سال گذشته جمع‌آوری شده است خاطرنشان کرد: این همایش با حضور مهمانانی از سوریه و لبنان، جایگاه علمی ایران و شهر فرهیخته شیراز را به نمایش می‌گذارد.

مدیریت دانش مهم‌تر از تولید دانش است

در ادامه صادقی، رییس دبیرخانه دائمی همایش‌های دو سالانه مدیریت دانش را مهم‌تر از تولید دانش دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که کشور با آن مواجه است فقدان برنامه‌ریزی اصولی و مدیریت اساسی در حوزه علم و دانش است.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی قدرتمند هستند که مدیریت دانش دارند گفت: بیشترین سردرگمی‌هایی که با آن مواجه هستیم در علوم انسانی است و علت آن وجود گسست‌ها و عدم پیوند بین علوم است.

رییس دبیرخانه دائمی همایش‌ها ضمن بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم این است که دانشگاه‌ها باید در خدمت نظام باشند گفت: به همین جهت دبیرخانه‌ای به منظور گرد هم آوردن قابلیت‌های علمی و پژوهشی در راستای نیازهای کشور راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به این امر که این همایش‌های ملی در حوزه علوم انسانی و اولویت‌های طرح شده از سوی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود گفت: برگزاری این همایش در موضوعات مختلف برعهده دانشگاه‌های مختلف در سطح کشور است و در این زمینه دانشگاه اصفهان همایش «تمدن ایرانی اسلامی»، دانشگاه علوم پزشکی شیراز همایش «سبک زندگی ایرانی اسلامی» و دانشگاه شیراز همایش «تحول در حوزه علوم انسانی» را برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها امکان تعامل نخبگان را فراهم می‌کند گفت: اگر شیراز مرکز برگزاری این نشست‌ها شود به جایگاه بسیار بالایی دست خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار