فرماندار شهرستان کازرون از تلاش برای ثبت جهانی مجموعه آثار باستانی بی‌شاپور خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 15 August 2017
تابناک فارس به نقل فارس :سید کمال علوی با اشاره به اینکه ثبت جهانی مجموعه بی‌شاپور با تلاش مسئولان ملی و استانی در حال انجام شدن است اظهار داشت: با ثبت جهانی این مجموعه تاریخی شاهد حضور گردشگران از اقصی نقاط دنیا در این شهرستان خواهیم بود که فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در صنعت هتل‌داری، بوم‌گردی و غیره فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: دو روستای دوسیران و دوان نیز به‌عنوان دو روستای مهم هدف گردشگری در شهرستان کازرون انتخاب شدند.

فرماندار شهرستان کازرون آثار و ابنیه‌ی تاریخی ازجمله کاروانسراهای بخش کنار تخته و کمارج و بخش مرکزی، نقش برجسته‌ها و چهارطاقی‌ها و مجموعه تاریخی سرمشهد و وجود تالاب پریشان در صورت احیاء، تنوع آب و هوایی با باغات انجیر و نخل و...و وجود نرگس‌زارها در فصل زمستان را از دیگر جاذبه‌های گردشگری و چشم انداز زیبای این شهرستان برشمرد.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود با دعوت از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف بویژه  کشاورزی و گردشگری اظهار داشت: هر هفته یا دو هفته یک‌بار جلسه کارگروه رفع موانع تولید برگزار می‌شود و با تمام توان سعی می‌کنیم در کمترین زمان ممکن موانع تولید از پیش پای سرمایه‌گذاران برداشته شود تا ان‌شاءالله شعار سال محقق و بحث اشتغال جوانان حل شود.

وی افزود: زیرساخت‌هایی نیز در شهرستان کازرون ازجمله راه‌اندازی سیلوی 50 هزار تنی، بیمارستان‌های متعدد و دانشگاه‌ها با جمعیت بالای دانشجویی ایجاد شده است.

 فرماندار در پایان خطاب به مردم شهرستان کازرون گفت: من به وجود مردم شهرستان کازرون به دلیل مهمان‌نوازی‌شان، خونگرم بودنشان و تعصبی که نسبت به شهرستان خودشان دارند افتخار می‌کنم و از تمام کازرونی‌هایی که در اقصی نقاط کشور هستند و الحمدالله از ظرفیت بسیار بالایی هم برخوردار هستند دعوت می‌کنم برای سرافرازی کازرون زیبا برگردند و سرمایه‌های خود را در این شهرستان بکار گیرند تا شاهد شهرستانی زیبا و تاریخی و پرافتخار همانند گذشته تاریخی کازرون باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار