مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: با کمک اداره ثبت‌اسناد و منابع طبیعی مشکل بیش از 3500 هکتار از اراضی موقوفه شهرستان لامرد حل‌ شده است.
کد خبر: ۴۷۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 08 August 2017

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس :حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در نشست یک‌روزه کارگروه مشترک استانی و سه‌جانبه اوقاف و امور خیریه، ثبت‌اسناد و املاک و منابع طبیعی که با حضور مدیران کل این سازمان‌ها و مسئولان این نهادها در شهرستان‌های جنوب فارس در لامرد برگزار شد، بابیان اینکه باید وقف را یک موضوع مهم برشمرد، اظهار داشت: با توجه به تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان اوقاف و امور خیریه، ثبت‌اسناد و املاک و منابع طبیعی بستر مناسبی برای تعیین تکلیف و تشخیص اراضی موقوفی و ملی به وجود می‌آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اینکه وقف یک امر ماندگار در تمام دوره‌ها است افزود: حفظ حراست و احیای اموال وقفی و موقوفه رسالت اصلی همگان و بخصوص این سه نهاد مهم است که باید برای تحقق این امر و حل تمامی مشکلات و پرونده‌ها بر اساس مصوبه هیئت دولت و تفاهم‌نامه سه‌جانبه در این مسیر گامی مؤثر برداریم.

وی به اولین کارگروه مشترک سه‌جانبه در جنوب استان فارس به مرکزیت لامرد اشاره کرد و گفت: بیشترین خروجی فعالیت‌ها و پرونده‌ها در جنوب استان فارس است و در شهرستان‌های مهر و لامرد است که امیدواریم با برگزاری این کارگروه‌ها در شهرستان‌ها و با نگاه ویژه مدیران کل سه نهاد تمامی گره‌ها را بگشایم.

موسوی بابیان اینکه مدیران و مسئولان از فضای بسیار خوب تفاهم و تعامل امروز استفاده کنند خاطرنشان کرد: بیش از 3500 هکتار از اراضی موقوفه مشکلات آن حل‌شده و بخش عمده آن توسط سازمان ثبت‌اسناد و املاک سند صادرشده است و می‌توانیم بر این اساس پایه وقف را قوی و شاهد روزی باشیم که مشکلات حوزه وقف و منابع طبیعی را به‌طور کامل حل شود.

مدیرکل منابع طبیعی فارس نیز در این جلسه بیان داشت: این تعامل سه‌جانبه باعث شد در چند سال گذشته بر اساس رتبه و امتیازها جایگاه خوبی داشته باشیم و مشکلات حوزه منابع طبیعی و اوقاف را به‌صورت عمده‌ای حل‌شده است و امیدواریم مسائل باقی‌مانده هر چه سریع‌تر حل شود.

مهرزاد بوستانی ادامه داد: چه سو استفاده‌های افراد درگذشته از این ابهامات می‌بردند و چه خسارت‌هایی به اوقاف و اراضی ملی و منابع طبیعی وارد می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اختیار کامل به شهرستان‌ها داده‌شده است که در کارگروه‌های شهرستانی مسائل و مشکلات را هر چه سریع‌تر حل کنند و ما فقط در مرکز استان تأییدکننده مصوبات خواهیم بود و ما آمادگی کامل داریم که این مسائل و مشکلات هر چه سریع‌تر حل شود.

بوستانی اضافه کرد: مسائل و مشکلات را بادید قانونی و شرعی و از نگاه منطقه‌ای و شهرستانی حل شود و هر چه زودتر تعیین و تکلیف شود و بیشترین حجم پرونده در این چند شهرستان جنوب فارس است و کارگروه‌ها پرونده‌ها را خارج از نوبت رسیدگی کنند.

در ادامه این جلسه مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک فارس نیز ابراز داشت: یک وظیفه شرعی و دینی بر گردن این کارگروه است و بر اساس این مصوبه تفاهمی نیازمند است که تمام مشکلات و با جلسات کارگروه‌ها این موضوعات حل شود.

مهدی اقبال اضافه کرد: در منطقه جنوب فارس بیشترین املاک موقوفه وجود دارد و کارگروه‌های شهرستانی هرچه زودتر می‌بایست تشکیل جلسه دهند و مشکلات حل شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار