فرماندار ویژه جهرم از ایجاد ۱۵ هزار شغل در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 04 August 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران :علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان از سال ۹۴ تا ۹۵ از ۱۴ درصد به ۱۱ درصد رسیده است، گفت: از مهم‌ترین اقداماتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی در دو سال گذشته صورت گرفته، ایجاد 15 هزار شغل در شهرستان جهرم است.


وی افزود: از هدف‌گذاری‌های سال ۹۶ ایجاد ۱۴ هزار شغل است که ۱۰ هزار شغل در بخش کشاورزی و چهار هزار شغل در حوزه خدمات، صنعت و گردشگری ایجاد می‌شود.


صحرائیان با اشاره به اینکه شهرستان جهرم به عنوان بزرگترین تولیدکننده مرکبات در سطح استان و کشور است، ادامه داد: سالانه معادل ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، ذرت، کلزا، دانه‌های روغنی، صیفی‌جات و شوری‌جات در شهرستان جهرم تولید می‌شود.


وی اظهار داشت: هفت هزار هکتار نخیلات در شهرستان جهرم وجود دارد که سالانه ۳۰ هزار تن خرما تولید می‌شود که در زمینه صادرات خرما به خارج از کشور این شهرستان رتبه ممتاز کشوری را کسب کرده است.


فرماندار ویژه جهرم با اشاره به کسب مقام نخست شهرستان در استان در قسمت گوشت سفید و واحد‌های طیور، بیان کرد: با ایجاد ۵۰ مزرعه شتر مرغ و پرداخت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام کم بهره زمینه برای اشتغال ۱۵۰ نفر ایجاد شده است.


صحرائیان افزود: تولید سالانه ۵۰ تن عسل شهرستان جهرم توانسته است جزء بزرگترین تولیدکنندگان عسل در استان باشد.


وی گفت: در چهار سال گذشته ۷۵۰ میلیارد تومان صرف طرح‌های عمرانی شده که ۳۲۰ میلیارد آن در حوزه گازرسانی روستایی صورت گرفته و ۱۱ هزار و ۸۸۰ اشتراک گاز به روستا‌های فتح آباد، تادوان، راهکان و مورچه‌گی و از دهستان بخش خفر واگذار شده است.


صحرائیان ادامه داد: تاکنون ۲۶ روستای شهرستان جهرم گازرسانی شده است و ۱۱ روستا مراحل گازرسانی آن در حال انجام است.


وی اظهار کرد: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی و همین طور باند دوم جهرم_شیراز هزینه شده است و روکش راه‌های روستایی به ویژه در بخش محروم سیمکان در حال اجرا است و ۹ میلیارد تومان نیز در زمینه بهسازی معابر روستایی در ۵۱ روستا صرف شده است.


فرماندار ویژه شهرستان جهرم تصریح کرد: برای اجرای پست ۶۶ در دوزه سیمکان و خط انتقال آن به محل پست ۱۲ میلیارد تومان اعتبارپیش‌بینی شده و ۵۰ کیلومتر آن در حال اجرا است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار