مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه موزه پاسارگاد در دو طبقه طراحی شده که دارای یک طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف است اظهار داشت: شکل ظاهری ساختمان با توجه به در نظر گرفتن حریم مجموعه جهانی پاسارگاد در زیر خاک مدفون است و پس از تکمیل، گردشگران این موزه را به صورت یک تپه خاکی می‌بینند که این طراحی برای حفظ حریم مجموعه جهانی پاسارگاد انجام شده است.
کد خبر: ۴۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 14 June 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: عملیات اجرایی ساخت موزه پاسارگاد آغاز شد و تا ۲ سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس: مصیب امیری با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت موزه مجموعه جهانی پاسارگاد آغاز شده است اظهار داشت: این موزه تا 2 سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: موزه تخصصی مجموعه جهانی پاساگاد در فضایی به مساحت 43 هزار و 654 مترمربع در حال ساخت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به اهمیت ساخت این موزه تخصصی در مجموعه جهانی پاسارگاد خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت به استان فارس مبلغ پیشنهادی 5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان موزه پاسارگاد اختصاص یافت.

امیری با بیان اینکه اجرایی شدن عملیات ساخت موزه پاسارگاد و دیگر موزه‌های استان فارس در سفر هیئت دولت به استان فارس مورد تأکید قرار گرفت تصریح کرد: با پیگیری‌ها و رهنمودهای رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور پیگیری تمام این موارد در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر ساخت و تکمیل موزه پاسارگاد در استان دوباره از سرگرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال 1390 تاکنون بیش از 43 میلیارد و 224 میلیون ریال اعتبار در این موزه هزینه شده است بیان کرد: مساحت ساختمان موزه پاسارگاد 4 هزار و 250 متر مربع است که شامل 5 گالری، گنجینه، مرکز انتشارات و پژوهشکده، فضاهای خدمات موزه‌ای و غیره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه طراحی اولیه و عملیات ساخت این موزه به پیش از انقلاب برمی‌گردد عنوان کرد: از سر گیری عملیات اجرایی موزه پاسارگاد از سال 87 آغاز شد که با رویکرد جدید و اضافه شدن وسعت ساختمان همراه بود به طوری که ساختمان قدیمی موزه که هزار و 700 متر مربع وسعت داشت در حال حاضر به 4 هزار و 250 مترمربع افزایش پیدا کرده است.

امیری با اشاره به اینکه موزه پاسارگاد در دو طبقه طراحی شده که دارای یک طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف است اظهار داشت: شکل ظاهری ساختمان با توجه به در نظر گرفتن حریم مجموعه جهانی پاسارگاد در زیر خاک مدفون است و پس از تکمیل، گردشگران این موزه را به صورت یک تپه خاکی می‌بینند که این طراحی برای حفظ حریم مجموعه جهانی پاسارگاد انجام شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار