کارشناس مسئول گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از 5 سال گذشته تاکنون بیش از یکهزار نفر مبتلا به بیماری هپاتیت B و C در این استان 863 هزار نفری شناسایی شده اند.
کد خبر: ۴۷۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 02 August 2017
رضا فاضلی با اشاره به اینکه امسال شعار روز جهانی هپاتیت « حذف هپاتیت » نامگذاری شده است ، بیان کرد : 28جولای برابر با هفتم مرداد ماه توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان روز جهانی هپاتیت اعلام شده تا فرصتی جهانی جهت آگاهی، ارتقای دانش و حفاظت از یکی از حیاتی ترین اعضای بدن یعنی کبد باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه هپاتیت به معنی التهاب در پارانشیم کبد و یک بیماری مسری است که به سه نوع B، C و A تقسیم می شود ، تصریح کرد : این بیماری از طریق مادر آلوده به هپاتیت ، تماس جنسی حفاظت نشده ، استفاده از وسایل آلوده در خالکوبی و استفاده از سرنگ و سوزن آلوده در معتادان تزریقی منتقل می شود.
وی در ادامه افزود :از سال 1372در ایران برنامه جامع واکسیناسیون هپاتیت در کودکان انجام می شود و به همین دلیل افراد زیر 25سال ازبیماری مصون شدند اما با رفتارهای پرخطر و استفاده از ابزار و لوازم غیر بهداشتی که با خون سر و کار دارد می توان به این بیماری مبتلا شد.
به گفته وی تنها با انجام آزمایش می توان افراد مبتلا به هپاتیت های ویروسی که از بیماری خود بی اطلاعند را آگاه کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار