مدیرعامل شرکت آبفاروستایی فارس گفت: 118 روستای استان فارس در 18 شهرستان، از نعمت آب شرب برخوردار شدند.
کد خبر: ۴۶۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 28 July 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: 26 طرح آب‌رسانی روستایی با اعتباری بالغ‌بر 300 میلیارد ریال که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین ‌شده است به بهره‌برداری رسید.

معاون اول رئیس‌جمهور در این آیین از طریق ویدئو کنفرانس گفت: در شورای تأمین آب برای بهبود بحران خشک‌سالی در فارس تصمیمات مؤثری گرفته شد به‌گونه‌ای که الآن شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ آب‌رسانی روستایی هستیم.

اسحاق جهانگیری افزود: دولت با جدیت دنبال حل مشکلات کم‌آبی در مناطق کم برخوردار است و همه تلاش‌ها در فارس هم به‌گونه‌ای پیش‌بینی‌شده که مشکلات مردم روستاهای این استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود.

در ادامه چیت چیان وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس گفت: به 2 هزار و 900 روستای کشور در سال 95 آب‌رسانی شده که این معادل 10 سال کار در ادوار گذشته بوده است.


 

استاندار فارس نیز در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها در محل افتتاح پروژه آب‌رسانی لهراسب فیروزآباد اضافه کرد: در بهمن‌ماه 94 با دستور دکتر جهانگیری و به‌صورت ویدئو کنفرانس مشترک عملیات آب‌رسانی یک هزار روستای استان شروع شد که در سال 95 تعداد 122 روستا و در حال حاضر تعداد 118 روستای دیگر در ارتباط ویدئو کنفرانس با جناب آقای دکتر جهانگیری افتتاح و از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند که به‌این‌ترتیب 240 روستا تاکنون با جذب کامل اعتبارات صندوق توسعه در استان به بهره‌برداری رسیده است.

سید محمدعلی افشانی با اشاره به اینکه این طرح شامل آب‌رسانی به 118 روستا با جمعیتی بالغ‌بر 63 هزار نفر است افزود: با جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی توانسته‌ایم در حوزه آب شرب روستایی اقدامات ارزشمندی انجام دهیم.

افشانی خطاب به معاون اول ریاست‌جمهوری افزود: امیدوارم با تخصیص اعتبارات موردنیاز از محل صندوق توسعه ملی جهت تکمیل و بهره‌برداری باقیمانده روستاهای هدف‌گذاری شده اعتبارات قابل‌ملاحظه‌ای در سال جاری و سال آینده جهت آب شرب روستاهای استان فارس اختصاص داده شود.

استاندار فارس تصریح کرد: اقدامات ارزشمندی در توسعه آب روستایی در دولت تدبیر و امید انجام شده است. آب روستایی فارس پیشگام بوده به‌طوری‌که شرکت آبفاروستایی استان فارس توانسته در 9 روستای شهرستان فیروزآباد بیش از نیاز مردم کار آب‌رسانی انجام دهد.

وی افزود: از مهندس چیت چیان وزیر محترم نیرو تقاضا می‌کنم که سد هایقر را نیز به لیست سدهای قابل‌افتتاح امسال اضافه نمایند، چراکه کاملاً آماده بهره‌برداری بوده و فقط رقمی حدود 300 میلیارد ریال اعتبار جهت تملک زمین‌های دریاچه سد لازم می‌باشد.


در پایان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس با بیان اینکه آب‌رسانی به روستاهای فارس در چهار سال اخیر 200 درصد رشد داشته است افزود: طی این مدت تعداد 608 روستا با 399 هزار نفر جمعیت در دولت تدبیر و امید از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده‌اند. برای بهره‌مندی این روستاها، حفر و تجهیز 78 حلقه چاه، احداث خط انتقال و شبکه توزیع به طول 875 کیلومتر، احداث مخازن زمینی به حجم 26250 مترمکعب و برق‌رسانی به طول 86 کیلومتر انجام شده است.

علی بوستانی افزود: در آئین افتتاح امروز نیز با هزینه 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای این 118 روستا،10 حلقه چاه حفر و تجهیز و برق‌رسانی شده است، 261 کیلومتر خط انتقال و بیش از 8هزار و 370 مترمکعب مخزن بتنی احداث گردیده است.

شایان ذکر است آب شرب این روستاها قبل از افتتاح و بهره‌مندی، عمدتاً به‌صورت جیره‌بندی و یا با تانکر آب‌رسانی سیار تأمین می شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار