معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی؛
471 واحد راکد در استان تسهیلات بانکی دریافت کردند.
کد خبر: ۴۶۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 27 July 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،معصوم علی‌اکبری گفت: با آغاز طرح رونق تولید تا کنون ۴۷۱ واحد راکد، نیمه فعال و طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح استان، تسهیلات مورد نیاز را به مبلغ ۴۲۱ میلیارد تومان از محل منابع داخلی بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

وی  در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سردشت، با اشاره به اینکه صدور مجوزهای صنعتی و نظارت بر اجرای طرح‌ها، فعالیت واحدهای تولیدی و رفع مشکلات صنایع از وظایف حوزه صنعت در سازمان است اظهار کرد:در این رابطه برای تسهیل در ارائه خدمات و انجام وظایف تمهیداتی فراهم شده تا خدمات به صورت سیستمی ارائه و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

وی گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند برای دریافت تسهیلات به سایت http://behinyab.ir مراجعه و درخواست‌های خود را ثبت کنند تا در مراحل بعد پس از احراز نیازهای واحدهای تولیدی و بررسی توجیه مالی، فنی و اقتصادی به آنها رسیدگی شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در رابطه با نظارت بر تولید و سرمایه‌گذاری و حل و فصل مشکلات صنایع تصریح کرد: برای ایجاد رونق در حوزه تولید و صنعت قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تصویب و ابلاغ شده و متعاقب با آن، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل تا در راستای احصاء مشکلات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای رفع آنها اقدام شود.

علی اکبری افزود: با آغاز طرح رونق تولید تا کنون ۴۷۱ واحد راکد، نیمه فعال و طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح استان تسهیلات مورد نیاز را به مبلغ ۴۲۱ میلیارد تومان از محل منابع داخلی بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ بر اساس مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مقرر شده در کل کشور تسهیلاتی به مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی مجدد و افزایش ظرفیت تولید ۱۰ هزار واحد راکد و نیمه فعال، تکمیل و راه‌اندازی ۶ هزار طرح سرمایه‌گذاری با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد تولیدی پرداخت شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: سهم استان آذربایجان‌غربی از این تسهیلات احیای مجدد و افزایش ظرفیت تولید ۳۰۰ واحد راکد و نیمه فعال، تکمیل ۱۸۰ طرح سرمایه‌گذاری با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و بازسازی و نوسازی ۱۵۰ واحد تولیدی است.

وی افزود: هم اینک در شهرستان سردشت ۵۴ پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی و صنعتی وجود دارد که ۲۷ واحد غیر فعال و ۲۷ واحد فعال یا نیمه فعال هستند.

منبع/باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار