سه واحد تولیدی غیر استاندارد بتن آماده در استان فارس پلمب شد.
کد خبر: ۴۶۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 25 July 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: سه واحد تولید بتن آماده که محصول غیراستاندارد تولید می‌کردند، بعد از بی‌توجهی به اخطارهای قانونی، با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط پلمب شد.
مرتضی رهنما افزود: پرونده این سه واحد با اتهام تقلب و کم‌فروشی به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی قضائی ارسال شده است.
وی با یادآوری اینکه هر سه واحد متخلف پلمب شده در شهرستان مرودشت استان فارس قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه قبلا تمام اخطار‌ها به تولید کنندگان مصالح ساختمانی غیر استاندارد داده شده است، از این پس برخورد قانونی با چنین واحدهایی در دستور کار استاندارد فارس قرار دارد.
مدیرکل استاندارد فارس تصریح کرد: با توجه به‌اینکه عنوان اتهامی چنین تخلفی کم فروشی و تقلب در کالا است، قطعا محکومیت‌ها و جریمه‌های سنگینی در انتظار متخلفان خواهد بود.
وی همچنین از تداوم نظارت بر دستگاه‌های آسانسور در واحدهای عمومی اعم از فروشگاه‌ها و مکان‌های دولتی خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات نظارتی کارشناسان، آسانسور واحد تجاری زیتون در مرکز شهر شیراز به‌دلیل غیر استاندارد بودن، پلمب شده است.
رهنما با تاکید براینکه کارشناسان در بازدیدهای خود نسبت به ارائه تذکر و اخطارهای قانونی اقدام کرده و می‌کنند، گفت: علی‌رغم اینکه امروزه آسانسور در تمام واحدهای ساختمانی با کاربری‌های مختلف وجود دارد، برای اداره کل استاندارد مقدور نیست که واحدهای مسکونی و خصوصی را به شکل مداوم و برنامه‌ریزی شده نظارت کند.
وی تمام مالکان واحدهای ساختمانی را مکلف به استانداردسازی آسانسورهای نصب شده دانست و گفت: از شهروندان تقاضا داریم در صورت مواجهه با آسانسورهای غیراستاندارد، مورد را گزارش دهند.
رهنما گفت: نظارت بر آسانسورهای نصب شده در اماکن عمومی نظیر فروشگاه‌ها، اداره‌ها و ساختمان‌های مختلف، به شکل منظم انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار